Sindicatele europene au cerut PSA, proprietarul Peugeot, și Fiat Chrysler să evite concedierile și închiderea unor fabrici, în condițiile în care cei doi producători de automobile negociază o fuziune care ar crea al patrulea mare constructor auto la nivel mondial, într-un acord de 50 de miliarde de dolari, transmite Reuters.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
IG Metall, cel mai mare sindicat din Germania în funcție de numărul de membri, a anunțat că va încerca să păstreze autonomia Opel, divizia germană a grupului francez PSA, scrie News.ro.
Cele două grupuri au anunțat că nu vor fi închise fabrici și că regulile actuale exclud efectuarea unor concedieri forțate la Opel, companie cumpărată de PSA acum doi ani, până la jumătatea anului 2023.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dar analiștii se așteaptă ca fabricile companiei din Europa, care se întind din Portugalia până în Marea Britanie, să fie în centrul atenției, pentru că au branduri care se suprapun și fabrici care lucrează sub capacitate.
Fabricile FCA cu capacitate excedentară din Italia au circa 58.000 de angajați, reprezentând peste 25% din forța de muncă totală a grupului italo-american.
Unul dintre principalele atuuri ale acordului este reprezentat de economii de costuri anuale de 3,7 miliarde de euro (4,1 miliarde dolari) într-o perioadă în care industria auto se confruntă cu costuri în creștere, provocate de investițiile în automobile electrice și ținte mai stricte referitoare la reducerea emisiilor poluante, în timp ce cererea la nivel global este în scădere.
Asigurarea sprijinului sindicatelor europene are o importanță majoră pentru compania care ar rezulta din fuziune, care va avea peste 400.000 de angajați și ar gestiona fabrici la nivel global.
Acordul provoacă îngrijorare în Germania și Marea Britanie, unde fabricile care produc automobile Opel și Vauxhall au concediat personal în ultimul an, în cadrul măsurilor de reducere a costurilor aplicate de directorul general al grupului PSA, Carlos Tavares, care va conduce compania creată prin fuziune.
“Ne așteptăm ca PSA să păstreze Opel și centrul de dezvoltare și să investească în Ruesselsheim”, a spus Volker Bouffier, premierul landului Hesse, referindu-se la sediul central al Opel.
Opel a revenit la profit în prima jumătate a anului 2019, pentru prima oară în ultimii 18 ani. Totuși, cererea slabă pentru sedanul Insignia al OPEL a obligat fabrica din Ruesselsheim să reducă în acest an la jumătate producția de vehicule, la 68.000 de unități, aducând în discuție necesitatea de a păstra numărul de angajați la nivelul actual.
Cel mai mare sindicat din Marea Britanie, Unite, a anunțat că dorește o întâlnire cu conducerea PSA, afirmând că fuziunea și incertitunile legate de Brexit ”sunt foarte îngrijorătoare pentru angajați”.
PSA are o fabrică de vehicule van la Luton, în sudul Angliei, și o fabrică de automobile în portul Ellesmere, lângă Liverpool.
În Italia, sindicatul FIOM, unul dintre cele mai mari din țară, a fost primul care a comentat acordul, temându-se că fuziunea ar putea afecta fabricile mai mult decât ar fi făcut-o acordul eșuat dintre FCA și Renault.
Politicienii și-au exprimat și ei îngrijorarea referitoare la locurile de muncă.
În Franța, unde Citroen își sărbătorește în acest an centenarul, ministrul de Finanțe Bruno Le Maire și-a exprimat sprijinul pentru fuziune, afirmând că acordul ar fi o veste bună pentru țară și Europa, dar că va fi atent la posibilele reduceri ale locurilor de muncă.
Premierul italian Giuseppe Conte a declarat că planul de fuziune trebuie să păstreze locurile de muncă și fabricile din țară. Acesta a mai spus că va discuta cu președintele FCA John Elkann pentru a obține detalii legate de plan.