Thierry Bollore, CEO-ul Jaguar Land Rover, instalat la conducerea constructorului britanic în urmă cu doi ani, va părăsi compania, din motive care deocamdată nu sunt cunoscute. Informația a fost anunțată oficial de Tata Motors, proprietarul mărcilor.
Unul dintre managerii din industria auto cu o carieră scurtă dar plină de evenimente, Thierry Bollore, va pleca de la conducerea Jaguar Land Rover, în plin proces de restructurare și remodelare a gamei de modele, după cum a anunțat compania indiană Tata Motors, cea care a cumpărat grupul britanic de la Ford.
Bollore a preluat șefia JLR la scurt timp după ce a fost înlocuit din funcția de CEO al Renault Group, pe care o ocupase de asemenea pentru mai puțin de un an. Tata citează „motive personale” în anunțul privind plecarea CEO-ului. Adrian Mardell, actual CFO, va prelua conducerea interimară, ceea ce confirmă faptul că plecarea lui Bollore nu a fost pregătită din timp.
Thierry Bollore a fost numit în fruntea Jaguar la finalul mandatului de succes al lui Ralf Speth, cel care a reușit în mandatul de aproape 10 ani, să revitalizeze compania și să lanseze primul model electric al mărcii Jaguar.
CITEȘTE ȘI Dacia a depășit mărcile premium pe piața din Germania, la mașini electriceBollore a devenit cunoscut în lumea auto în momentul în care a fost desemnat de consiliul de administrație al constructorului Renault Group, în urma unui amplu proces de recrutare, să preia funcția de COO al companiei și să devină „urmașul” oficial al lui Carlos Ghosn. După arestarea lui Ghosn, în decembrie 2018, el a fost desemnat în funcția de CEO, dar a fost înlocuit surprinzător, după mai puțin de un an, părăsind definitiv compania. Au circulat zvonuri privind o posibilă întâlnire a lui Bollore cu Ghosn, în Tokyo, în timp ce acesta din urmă se afla în arest la domiciliu.
Anterior Renault, Bollore a lucrat pentru Michelin, și Faurecia, unde a fost avansat până la nivelul de vicepreședinte al companiei.
Tata Group a cumpărat în 2008, de la Ford, mărcile Jaguar Land Rover, pentru suma de 2,3 miliarde dolari. În ultimii doi ani, JLR s-a străduit să continue procesul de electrificare început de Speth, a lansat modele noi, însă nu a avansat cu planul de lansare de noi modele electrice. Compania are în continuare probleme de producție, din cauza crizei de semiconductori. Modelele Range Rover se livrează cu termene de un an de la momentul comenzii, astfel că rezultatele financiare prognozate sunt afectate semnificativ. În 2022, compania înregistrează al doilea an consecutiv cu pierderi.