Oliver Zipse, CEO-ul BMW Group, a criticat din nou vehement decizia Uniunii Europene de a interzice vânzările de automobile cu motoare termice după anul 2035. El a atras atenția că punerea în practică a deciziei adoptate de UE va înjumătăți afacerile din industria auto.
Deși politicienii europeni nu acceptă sub nicio formă să revizuiască deciziile referitoare la interdicția vânzării de autoturisme care au emisii de CO2, după 1 ianuarie 2035, criticile care vin din partea industriei auto continuă să vină.
Oliver Zipse a fost prezent în cadrul Congresului Automobilwoche și a declarat că decizia „este o greșeală uriașă”. El a explicat metaforic că nu poate fi bună o decizie care a stabilit o zi pentru intrarea în vigoare, dar piața nu este pregătită pentru acea zi.
El a mai spus că întotdeauna este de preferat o aterizare moale, pentru că în caz contrar, producătorii de automobile ar putea fi vulnerabili. Un exemplu ar fi „șantajul” pe care Zipse îl amintește în cazul furnizorilor de componente auto și care ar putea să pună în pericol industria auto.
„Nimeni nu se va mai putea plânge dacă industria se va înjumătăți după acea dată”, a mai spus șeful BMW. El a mai criticat și măsurile impuse de Europa pentru țintele de CO2, care pun o nouă presiune pe industrie.
De anul viitor, reducerea emisiilor va fi de 15%, iar până în 2030 valorile emisiilor flotelor vândute va trebui să se reducă cu 55%. Cu toate acestea, Zipse a spus că nu susține cererile altor constructori pentru modificarea termenelor pentru aceste reduceri, pentru că industria „ar avea o problemă de credibilitate”.
El susține că producătorii au știut de acum 5 ani de termenul din 2025 și cine nu este pregătit înseamnă că nu are mașini de ultimă generație. Unul dintre producătorii vizați indirect de declarația lui Zipse este VW Group, care are șanse foarte mici să respecte țintele de anul viitor, din cauza frânării masive a vânzărilor de automobile electrice.
CITEȘTE ȘI GreenNCAP ridică un mare semn de întrebare, după cel mai nou test de consum. „O alternativă la full electric?”BMW Group este una dintre puținele companii care în acest an au reușit să-și majoreze vânzările de automobile electrice, cu peste 10 procente.
În opinia șefului BMW, viitorul va aduce cinci tipuri de propulsie pentru autovehicule: pe lângă benzină, diesel și electric, plug-in hybrid și, evident, hidrogenul, o tehnologie în care compania germană a investit în ultimii ani, în cadrul unui parteneriat cu Toyota.
El aduce ca argument ușurința cu care se poate transforma o stație de alimentare cu carburanți într-o stație de hidrogen, mult mai ieftin decât construcția unei stații de încărcare cu energie electrică.