Echipa managerială de la constructorul aeronautic Airbus și-a exprimat încrederea în previziunile referitoare la producția de avioane, spunându-le acționarilor reuniți la o AGA organizată la Amsterdam că speră să depășească provocările de pe partea de aprovizionare, transmite Reuters.
Acțiunile Airbus au înregistrat un avans de 16% de la începutul anului în timp ce rivalul american Boeing trece printr-o criză de amploare, care a dus la prăbușirea cu 29% a cotației acțiunilor sale, scrie Agerpres.
Acționarii Airbus și-au dat miercuri acordul pentru o reînnoire parțială a Consiliului de administrație și au sprijinit un dividend special în valoare de aproape 800 milioane de euro, pe lângă dividendele obișnuite.
Ca răspuns la presiunile venite de la investitori, conducerea Airbus a propus în luna februarie un dividend special, o dovadă a încrederii sale în afacerile sale comerciale, în pofida problemelor înregistrate de divizia sa spațială.
Cel mai mare producător mondial de avioane constată în prezent cum comenzile venite de la companiile aeriene își revin după pandemie, ceea ce ajută Airbus să își refacă rezervele de numerar, în contrast cu ceea ce se întâmplă la rivalul Boeing, care este în mijlocul procesului de schimbare a echipei manageriale și în paralel suferă de pe urma problemelor cu datoriile.
Analiștii sunt de părere că Airbus este pe o traiectorie care îi va permite să își atingă ținta de a livra 800 de avioane în acest an, după ce în primul trimestru a livrat 142 de avioane. Însă pe segmentul avioanelor monoculoar Airbus este puțin în urma planurilor, cu aproximativ 50 de avioane livrate într-o lună, ceea ce înseamnă că trebuie să accelereze ritmul pentru a atinge ținta de 75 de avioane produse într-o singură lună în 2026.
Cu toate acestea, șefii Airbus spun că sunt pe o traiectorie adecvată pentru a atinge acest obiectiv. "Continuăm să operăm într-un context care rămâne complex, afectat de tensiunile geopolitice și provocări pe lanțurile de aprovizionare", a declarat directorul general Guillaume Faury. Cu toate acestea, Faury a reafirmat obiectivul vizând producția a 75 de avioane pe lună precum și o țintă separată privind o producție lunară de 10 avioane de tip A350 în 2026.