Brandul Peugeot, care este angajat în două procese diferite de transformare, a pierdut peste 150.000 de clienți comparativ cu anul anterior, pe fondul crizei de semiconductori. Marca nu a mai difuzat cifre detaliate pe piețele sale, așa cum a făcut-o cu un an anterior.
Peugeot a vândut în 2022 un volum de 1,05 milioane de autovehicule, în scădere cu 13 procente față de anul anterior, ceea ce reprezintă un declin de 158.669 autovehicule.
Chiar și așa, compania spune că și-a majorat vânzările internaționale cu circa patru puncte procentuale, la 27,4%, însă această pondere ar putea fi și efectul scăderilor din Europa, unde marca a înregistrat, pe segmentul de autoturisme, o scădere de 14,3%.
În total, Peugeot a raportat un volum de 772.466 vehicule vândute în Europa, cu 18% mai puține decât în anul 2021.
Performanțele mărcii se văd în special în succesul modelului 208, care a crescut față de anul anterior, a devenit cel mai vândut automobil din Europa, în premieră, a ocupat locul 1 în vânzări pe segmentul de electrice și a câștigat mai multe titluri de Mașina Anului, regionale. Cel mai vândut model al Peugeot a vândut 299.131 unități, cu 20.000 mai multe decât anul anterior. Cele două SUV-uri ale mărcii, 2008 și 3008, au scăzut substanțial, cu 60.000 și, respectiv, 35.000 de unități.
„Într-un context global foarte dificil, sunt mândră să anunț că marca Peugeot a fost capabilă să-și crească vânzările în afara Europei cu aproape 4% și a făcut trecerea la electric cu 1 din 5 vehicule electrificate vândute în Europa.
În segmentul electric B, Peugeot e-208 este liderul Europei”, a declarat Linda Jackson, CEO al mărcii.