Ryanair își propune o creștere a profitului cu 10% în acest an, după câștiguri aproape record pentru ultimul său exercițiu financiar, a declarat CEO-ul Michael O'Leary, și s-ar putea să se descurce mai bine dacă companiile aeriene rivale vor prognoza tarifele de vară ”irațional de exuberante”, transmite Reuters.
Cea mai mare companie aeriană din Europa în funcție de numărul de pasageri a declarat că se așteaptă ca o creștere a traficului de 10% în acest an să compenseze cu mult o creștere de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) a facturii la combustibil, în condițiile în care anu ltrecut a înregistrat un profit după impozitare puțin mai bun decât se aștepta, de 1,43 miliarde de euro, scrie News.ro.
Acest profit a fost susținut de traficul și tarifele în creștere, alături de pozițiile favorabile de preț pentru necesarul de carburant, relatează CNBC.
În ciuda unui prim trimestru dificil din 2022, ca urmare a invadării Ucrainei de către Rusia, cererea de călătorii și-a revenit pe parcursul anului.
Transportatorul irlandez low-cost a raportat o creștere de 74% a traficului pe întregul an, la 168,6 milioane de clienți, în timp ce tarifele au crescut cu 10% față de nivelurile anterioare pandemiei de Covid.
Costurile operaționale au urcat cu 75%, până la 9,2 miliarde de euro, ca urmare a creșterii cu 113% a costurilor cu combustibilul, dar compania aeriană a spus că asigurarea unor contracte ”favorabile” au ajutat la compensarea acestui fapt, în timp ce costurile unitare au ajuns la 31 de euro per pasager, considerabil mai mici dfață de cele ale altori rivali europeni.
”Acoperirea noastră de lider în industrie a combustibilului (peste 80% din necesar acoperit, la aproximativ 64 de dolari/bbl) a contribuit în mod semnificativ la rezultatul final al profitului pentru exercițiul financiar 23, economisind grupului peste 1,4 miliarde de euro”, a declarat CEO-ul Michael O’Leary în raportul de luni privind veniturile.
Companiile aeriene se acoperă împotriva riscului potențialelor creșteri ale prețului petrolului cumpărând o anumită cantitate de combustibil prin contracte forward la un preț fix, pentru livrare în viitor.
Țiței Brent, de referință internațional, se tranzacționa la puțin peste 75 de dolari pe baril, luni dimineață.
CITEȘTE ȘI Șase oferte pentru lărgirea la patru benzi a DNA 1 A, între Centura București și intersecția cu șoseaua Chitila MogoșoaiaRyanair este acoperită în proporție de 85% la 89 de dolari pe baril în acest an, iar directorul financiar al companiei, Neil Sorohan, a declarat luni pentru CNBC că acest lucru va adăuga aproximativ 1 miliard de dolari în plus la factura de combustibil din acest an.
Dar el a spus că Ryanair este încrezător că poate acoperi creșterea costurilor și poate crește profiturile ”modest” de la an la an.
”Bilanțul nostru este unul dintre cele mai puternice din industrie, cu un rating de credit BBB+ și numerar brut de 4,7 miliarde de euro la sfârșitul anului, în ciuda rambursării obligațiunilor de 850 de milioane de euro în martie 2023”, a spus O’Leary în raport.
La începutul acestei luni, Ryanair a semnat un acord pentru achiziționarea a 300 de noi aeronave Boeing 737-MAX-10 — 150 de comenzi ferme și 150 de opțiuni viitoare — cu livrări în faze programate între 2027 și 2033.
Achiziția, amânată din cauza unei dispute de preț în 2021, are legătură cu ambiția Ryanair a transporta 300 de milioane de pasageri pe an până în 2034.