Reprezentanții Castelului Cantacuzino din stațiunea Bușteni cer reconfigurarea traseului autostrăzii Ploiești – Brașov arătând că drumul ar traversa ilegal aria protejată a monumentului istoric de categorie A, anunță Agenția de presă Rador, care citează Radio România Brașov.
„Acum, un nou plan a ieșit la rampă, care va produce prejudicii și va duce la distrugerea permanentă a întregii industrii turistice din Bușteni și împrejurimi. Un tronson de autostradă poziționat direct deasupra orașului, aproape de casele, pensiunile și hotelurile din zonă; nu în ultimul rând, un tronson care ar urma să fie construit la aproximativ 30 de metri deasupra Castelului Cantacuzino, afectând întreaga configurație a Văii. După cum se observă în simularea video, tronsonul de autostradă ar traversa în mod ilegal și aria protejată a acestui monument istoric de categorie A. (…) Există cinci planuri alternative cu tuneluri și alte rute, care vor duce în mod evident la eliminarea orașului Bușteni de pe harta destinațiilor turistice, consecință pe care nimeni nu a catadicsit să o ia în considerare. Voi face tot posibilul pentru a preveni această defrișare turistică”, au menționat reprezentanții Castelului Cantacuzino.
Nu de aceeași părere este însă și primarul Bușteniului, Mircea Corbuc.
„E un proiect național, dar dacă statul român investește, cine e Castelul Cantacuzino să se opună unui proiect care rezolvă toată țara? Din contră, se eliberează orașul Bușteni, pentru că autostrada e deasupra orașului, iar circulația de tranzit nu mai intră prin oraș”, susține primarul.
Costul estimat al proiectului este de 5,5 miliarde de euro, fără TVA. Traseul autostrăzii traversează 23 de Unități Administrativ Teritoriale.
În iulie 2020, ministrul Transporturilor de atunci, Lucian Bode, spunea că traseul autostrăzii Comarnic – Brașov trecea, conform studiului de fezabilitate, prin curtea Palatului Cantacuzino și prin etajul 7 al unor imobile construite, după ce acestea au primit autorizații care nu ar fi trebuit date.
CITEȘTE ȘI Raport oficial CFR: Întârzierile trenurilor de călători au crescut în 2022 cu aproape un milion de minute. Viteza trenurilor de marfă: 15,6 km/orăEl a precizat că studiul va fi revizuit, iar până în 2026 autostrada ar putea fi terminată.
„Am decis să revizuim studiul de fezabilitate, dar modificăm traseul în stațiunile montane. Constatăm că traseul autostrăzii trecea pe la etajul 7 prin câteva imobile construite, după ce această autostradă a demarat la nivel de studiu de fezabilitate. În calea acestui traseu, s-au dat foarte multe autorizații de construcție care nu trebuiau să fie date și asta ar fi blocat construcția autostrăzii. Refacem traseul pe zona stațiunilor montane pentru a nu afecta. De exemplu, trecea prin curtea Castelului Cantacuzino la Bușteni”, a declarat ministrul Transporturilor la acea vreme.