Renault poate renunța la trei modele din gamă, pentru a reduce costurile

Renault poate renunța la trei modele din gamă, pentru a reduce costurile
scris 15 mai 2020

Renault va renunța la monovolumele sale de pasageri și la singura limuzină din gamă, pentru a reduce costurile și a se putea concentra pe SUV-uri și crossovere, potrivit unor informații neoficiale.

Pentru protejarea sănătății clienților, Enel oferă clienților o multitudine de modalități de plată și canale de comunicare CITEȘTE ȘI Pentru protejarea sănătății clienților, Enel oferă clienților o multitudine de modalități de plată și canale de comunicare
Urmărește-ne și pe Google News

Trei modele ale Renault, Espace, Scenic și Talisman, două MPV-uri și un sedan upmarket ar putea dispărea din oferta producătorului francez pentru a elibera fonduri necesare dezvoltării de noi SUV-uri și crossovere, potrivit Automotive News, care citează mai multe surse.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Susține-i pe cei din linia întâi cu un simplu SMS CITEȘTE ȘI Susține-i pe cei din linia întâi cu un simplu SMS

Publicația susține că decizia finală nu a fost luată, dar este aproape cert că aceste modele își vor încheia cariera. În acest moment, grupul Renault are aproape 50 de modele în gama sa, plus Dacia, Lada, Alpine și Samsung. Susținerea tuturor modelelor are nevoie de cheltuieli de marketing și de dezvoltare de face-lifturi și noi generații, însă vânzările nu sunt la fel de profitabile pentru toate. În timp ce monovolumele și-au pierdut masiv din cumpărători în ultimii ani, aceștia migrând către SUV-uri, Talisman a fost încă de la început un pariu pierdut al mărcii, pentru segmentul de clienți pseudopremium, pe care s-au bătut cu alte modele europene cu aspirații similare: VW Arteon și Passat, Opel Insignia sau Peugeot 508. Anul trecut a vândut în Europa aproape 16.000 de unități, pe principala sa piață, în scădere față de anul anterior, cu o cotă de numai 4% din segment, pe locul opt. Ținta acestor tăieri de modele ar fi o sumă deloc neglijabilă de circa 300 de milioane de euro pe an, care s-ar putea adăuga celorlalte tăieri de costuri.

Încă 2 milioane de lei donate pentru a susține lupta împotriva COVID-19 CITEȘTE ȘI Încă 2 milioane de lei donate pentru a susține lupta împotriva COVID-19

În ceea ce privește monovolumele, acestea au încetat să mai fie atractive pentru clienții europeni, chiar dacă Renault este unul dintre liderii acestui segment. Scenic a vândut 77.830 de unități anul trecut, din care aproape jumătate în Franța, potrivit datelor oficiale ale mărcii, cu 16% mai puține decât în 2018, și este lider al segmentului în Europa, cu o cotă de aproape 17%. În acest moment ar trebui să înceapă dezvoltarea viitoarei generații, care ar trebui să fie lansată peste circa trei ani. Espace stă și mai prost, chiar dacă designul său a fost actualizat pentru a avea trăsături de crossover. Anul trecut a vândut 10.061 de exemplare, după cum reiese din datele companiei, având o cotă de piață de 10% în Europa. Ceea ce este mai alarmant este faptul că analizele de piață arată că vânzările din acest segment vor scădea în continuare.

INTERVIU Bogdan Georgescu, despre premium în business CITEȘTE ȘI INTERVIU Bogdan Georgescu, despre premium în business

Renault se află într-o situație destul de instabilă în acest moment, după un 2019 cu pierderi, primele după 10 ani, cu un impact al crizei de coronavirus violent și o relați încă neclară cu partenerii din Alianță, Nissan.

Singura lumină de la capătul tunelului este noul CEO, Luca de Meo, care este văzut ca un salvator pentru companie. Italianul care a condus timp de 5 ani SEAT și a adus această marcă la recorduri de vânzări și profitabilitate, își va prelua mandatul pe 1 iulie, după adunarea generală a acționarilor din 19 iunie, în care vor fi aprobate principalele măsuri pe care compania intenționează să le ia, pentru  a reduce cheltuielile cu 2 miliarde de euro, în următorii trei ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
renuntare espace
renuntare scenic
suv renault
luca de meo