Mai mulți parlamentari PSD au elaborat un proiect de modificare a legislației privind drumurile publice, care prevede că drumurile de interes național ce reprezintă variante de ocolire a municipiilor pot constitui proprietate publică a unităților administrativ teritoriale și pot fi trecute din proprietatea administrației centrale în cea a primăriilor în mod automat, la cererea acestora din urmă, fără să fie nevoie de hotărâri de guvern în acest sens pentru fiecare obiectiv în parte.
În expunerea de motive a proiectului este prezentată ca argument situația proiectului Centurii Capitalei.
"Azi, modernizată doar pe bucăți, la prețuri discutabile, cu contracte semnate și anulate la scurt timp și soluții tehnice de moment, după 28 de ani, Centura Capitalei este un șantier fără perspective clare de finalizare aflat în administrarea CNAIR SA. Dacă proiectul de modernizare a Drumului Național Centura București reprezintă azi un eșec al administrației centrale, regretabil este faptul că nu este singurul. O soluție ar putea fi reprezentată de posibilitatea preluării în administrare a variantelor de ocolire a localităților de către autoritățile locale", se arată în documentul citat, unde se mai menționează că "în acest moment există mai multe programe prin care administrația locală ar putea asigura finanțare din fonduri europene pentru lucrări de modernizare, reabilitare și construcție a acestei infrastructuri".
În urmă cu o lună, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat la Antena 3 că așteaptă „cu puțină îngrijorare” o decizie la nivelul Ministerului Transporturilor în ceea ce privește transferul Șoselei de Centură către Municipalitate.
"Eu sunt la al patrulea Guvern ca primar general. Am lucrat pe timpul lui Cioloș, am lucrat pe timpul Guvernului Grindeanu, apoi Mihai Tudose, iar acum, de departe, și nu o spun pentru că este doamnă, este un cu totul alt stil de lucru, o cu totul altă eficiență a muncii, o cu totul altă preocupare pentru proiectele aceastea care fac viața mai bună. Aștept cu interes și cu puțină îngrijorare ce decizie se va lua la nivelul Ministerului Transporturilor cu privire la centura ocolitoare a Capitalei. Timpul nu mai are răbdare", a spus Gabriela Firea.
Ea a mai precizat faptul că "europenii ne consideră caraghioși pentru că nu avem o centură".
CITEȘTE ȘI CE menține prognoza de creștere economică a României pentru acest an, însă reduce estimările pentru anul viitor. Deficitul bugetar ajunge la 3,4%, iar inflația continuă să crească
"Dacă guvernele post-decembriste atât au putut să facă, și anume aproape nimic în privința centurii ocolitoae a Capitalei, și noi trebuia să avem la acest moment două centuri. Una care să funcționeze strict pentru Capitală și una pentru tranzit. Devenim în ochii tuturor europenilor caraghioși (…) ne întreabă ambasadele de ce nu rezolvăm această problemă", a mai afirmat Gabriela Firea.
De asemenea, primarul general a lăsat de înțeles că funcționari din Ministerul Transporturilor ar bloca preluarea Centurii Capitalei de către Municipalitate, pentru că ar avea interese personale și de partid.
Edilul a mai precizat faptul că "în două săptămâni am rezolvat cu doamna Dăncilă ce nu am reușit cu două Guverne", făcând referire la terenul pentru Spitalul Metropolitan, care a fost transferat recent de la Guvern către Primărie. "Domnul Tudose a recunoscut că a fost mințit de anumiți miniștri", a mai declarat Firea, legat de transferul respectivului teren, care s-a aflat într-un blocaj anul trecut.
CITEȘTE ȘI România, printre țările care au regresat în lupta anti-corupție în 2017, conform raportului anual GRECO: “A fost un an negru pentru lupta anticorupție”
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis recent că proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii de Centură București au fost adjudecate de către asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Artera Proiect SRL, la valoarea de 882.363.613,61 lei plus TVA, și că ofertele pentru loturile 1 și 2 ale acestui proiect se află în faza finală de evaluare.
Cele trei loturi ale Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București vor avea o lungime însumată de aproximativ 52 de km, iar după finalizare vor face face legătura între A1 și A2.
Potrivit CNAIR, întreg proiectul este în valoare de 580 de milioane de euro. Va permite descongestionarea circulației în zona de Sud a Bucureștiului și va asigura traficul rutier de tranzit pe segmentul românesc al coridorul 4 Pan - European. Durata proiectării fiecărui lot va fi de 12 luni urmând ca execuția să dureze 30 de luni.
"Acest proiect, similar soluțiilor aplicate în zona marilor metropole europene, face parte din Master Planul General de Transport și urmează să fie finanțat prin POIM 2014-2020", a afirmat compania.