Roxana Capătă, director al companiei de vânzări Ford România, susține că există un interes foarte mare în piață pentru noile modele produse la Craiova, iar clienții români ar fi influențați pozitiv de acest detaliu, al locului de origine. Se bazează pe faptul că clienții vor produse românești.
„Sunt peste 120 – 130 comenzi în acest moment, cu 80% pondere versiunea van, Transit, în România”, a declarat Roxana Capătă, managing director Ford România, la primele teste cu modelele Ford Transit Courier și Tourneo Courier.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Sunt companii din telecomunicații, de exemplu, care le folosesc și am avut inclusiv pe modelul anterior companii mari în telecomunicații care au utilizat Transit Courier și cel mai probabil vor reînnoi și cu noul model”, a mai explicat Roxana Capătă.
Faptul că cele două modele, pentru pasageri și pentru marfă, sunt fabricate în România, reprezintă un avantaj în plus pentru clienți și din acest motiv interesul pieței pentru ele este mai mare. „Eu insist pe acest aspect, pe faptul că Ford Transit și Tourneo Courier sunt produse în România și pe faptul că micii și marii întreprinzători din România susțin economia românească și tot ceea ce se construiește aici, cumpărând și produse românești, independent de sectorul industrial de care vorbim și tot timpul voi milita pe chestia asta, inclusiv noi, ca și consumatori, să ne mai uităm și la calitatea produselor și serviciilor din România”, explică Capătă, care conduce compania de vânzări Ford din România de doi ani, după ce timp de alți trei ani a fost director al diviziei de vehicule comerciale Ford România SA.
Ford se pregătește și pentru lansarea versiunilor electrice ale celor două modele, versiuni care vor fi produse și ele la Craiova. Așa cum fusese anunțat, startul producției va avea loc în acest an, iar primele livrări, potrivit reprezentanților Ford, vor fi făcute în 2025.
„Anul acesta lansăm și vom avea primele livrări pe versiunea full electric la Tourneo și Transit Custom și implicit vom avea la momentul oportun noutăți și despre începerea producției și primele livrări pe Transit Courier Electric făcut la Craiova”, a anunțat directorul Ford, care a precizat că producția va începe anul acesta, dar va fi nevoie de două – trei luni până la formarea stocurilor pentru lansarea comercială”.
Roxana Capătă a precizat că este posibil ca o parte dintre clienții Tourneo Courier, versiunea de pasageri, să migreze din segmentele de autoturisme, mai ales că mașina are un design plăcut care amintește de aspectul SUV-urilor, însă în general „clientul de Courier are nevoie specifice”, explicând că sunt căutate trăsăturile tipice ale unui vehicul comercial. „Poate să fie acea persoană privată care caută să zicem acea flexibilitatea a unui model cât se poate de simplu, sigur și dinamic”.
CITEȘTE ȘI România a atins un nou record de producție de mașini la Mioveni și CraiovaDirectorul Ford a explicat că piața de autovehicule comerciale din România nu și-a revenit complet în 2023 în urma crizei de componente care a afectat întreaga industrie, dar lucrurile se apropie de o funcționare normală. „Ford este lider de piață nu doar în Europa, ci și în România, iar dacă noi simțim efectele crizei, acest lucru se simte cu siguranță în toată piața. Noi produceam în perioada crizei doar pentru clienți, pentru că aveam comenzi foarte multe și din acest motiv nu puteam produce stocuri. Iar acest lucru s-a simțit pe întreg segmentul și pe toată piața de vehicule comerciale”.
Ford a pornit producția celor două modele Transit și Toruneo Courier în luna noiembrie a anului trecut, iar ritmul de asamblare a crescut sistematic de atunci, fiind demarate și comenzile acestor două automobile, cu prețuri care încep de la 18.500 de euro, pentru caroseria de marfă, și de 21.540 euro, pentru versiunea de pasageri.