Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că a inițiat procedura prin care Planșeul Unirii se întoarce în administrarea primarului general al Capitalei, Nicușor Dan, având în vedere că edilul Bucureștiului "a blocat" lucrările necesare la acest obiectiv, declarat de experți "pericol public".
"Am inițiat procedura de denunțare a Protocolului de asociere încheiat cu Primăria Municipiului București, prin Administrația Străzilor, pentru realizarea lucrărilor de refacere totală a Planșeului Unirii. În acest fel, planșeul de la Unirii se va întoarce în administrarea primarului general, cel care a blocat lucrările necesare pentru a elimina cât mai rapid pericolul pentru zecile de mii de oameni care tranzitează în fiecare zi zona. Proiectul de hotărâre va fi supus spre aprobare în ședința Consiliului Local Sector 4 și va sta la baza rezilierii contractelor de finanțare și de execuție a lucrărilor de refacere a Planșeului Unirii", a anunțat Daniel Băluță.
El a semnalat că, săptămâna trecută, și-a asumat public un termen de zece zile pentru a obține toată documentația necesară autorizării lucrărilor de refacere a planșeului.
"Am răspuns cu bună-credință, oferind concluziile cele mai recente ale experților, conform clarificărilor și solicitărilor primarului general. Am făcut un apel public către primarul general de a debloca procedura de autorizare a lucrărilor, pentru ca acestea să poată începe de urgență, așa cum experții solicită. În ciuda acestor demersuri, primarul general nu recunoaște pericolul public pe care experții l-au confirmat la Planșeul Unirii și refuză să autorizeze punerea în siguranță a Pieței Unirii, în regim de urgență. În astfel de condiții, oricât de mult ne-am dori noi să eliminăm pericolul din centrul orașului, nu putem să încălcăm legea și să forțăm începerea lucrărilor la planșeu, fără semnătura primarului general. Pentru că primarul general refuză să ne lase să lucrăm, îi rămâne întreaga responsabilitate privind riscurile la care îi expune pe oameni, prin lipsa sa de acțiune", a spus Daniel Băluță.
Miercuri, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a menționat că avizele cerute de municipalitate pentru a elibera autorizația privind lucrările la Planșeul Unirii nu sunt "un moft".
"Eu am spus că este oportun ca acel planșeu să fie înlocuit, numai că pentru ca planșeul să fie înlocuit legea spune că autorizația o dă primarul general și legea îl obligă pe primarul general să dea o autorizație când are avize. Avizele nu sunt așa, un moft, că vrem noi să bifăm ceva. (...) Dacă nu ai avizele corespunzătoare, poți să ai mari probleme în practică, pentru că acolo lucrarea asta se învecinează cu metroul, trece peste caseta de colectare a apelor uzate și trebuie ca fiecare dintre oamenii ăștia să spună care sunt condițiile în care noi să dăm autorizație", a explicat jurnaliștilor Nicușor Dan.
El anunța săptămâna trecută că va elibera autorizația de construire în cazul Planșeului Unirii după ce Primăria Sectorului 4 va depune toate avizele solicitate.
Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență a dispus, pe 25 septembrie, ca instituțiile abilitate să emită cu celeritate avizele și autorizațiile necesare pentru demararea lucrărilor de consolidare și reabilitare la Planșeul Unirii.
"Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență ia act de situația de urgență, astfel cum a fost consemnată de autoritatea publică locală a Sectorului 4 (...) pentru prioritizarea inițierii lucrărilor de consolidare și reabilitare a obiectivului. Comitetul dispune tuturor instituțiilor cu atribuții în emiterea avizelor, autorizațiilor să procedeze la rezolvarea cu celeritate a emiterii acestora", declara prefectul Capitalei, Toader Mugur Mihai, după ședința comitetului.
Edilul Sectorului 4, Daniel Băluță, estima că lucrările la Planșeul Unirii vor începe în zece zile.
"Suntem într-o stare de real pericol, atât planșeul de acoperire a râului Dâmbovița, cât și Pasajul Unirii au nevoie de consolidare urgentă pentru a pune în siguranță viețile sutelor de mii de oameni care tranzitează zilnic centrul Capitalei, cu mașina, cu autobuzul, tramvaiul sau metroul ori ca pietoni", afirma Băluță.