Prima locomotivă hibrid realizată în România, prin transformarea unei vechi locomotive Diesel, a fost prezentată joi, în Gara Constanța. Aceasta este o locomotivă de manevră și poate atinge cel mult 30 de kilometri pe oră, are o autonomie de cel mult 12 ore și se poate încărca în mai puțin de trei ore.
Directorul acestui proiect, Corneliu Dică, a declarat joi, cu ocazia prezentării acestei locomotive hibrid în Gara Constanța, că este vorba de un proiect de cercetare, care a costat aproximativ 3,6 milioane de lei, scrie News.ro
“Este un proiect de cercetare-dezvoltare, realizat de Euroest România, în parteneriat cu firme de profil din țară, finanțat de UEFISCDI și dezvoltat în ultimele 12 luni. Este un proiect în premieră mondială, în premieră națională. Este cea mai competitivă locomotivă de electrică de manevră, până în 30 de kilometri la oră, din lume, în momentul de față. Valoarea proiectului este de 3,6 milioane de lei”, a declarat Corneliu Dică.
CITEȘTE ȘI FOTO Peugeot a prezentat noul 508, pe care îl compară cu Audi A5 Sportback și pe care îl va lansa și în RomâniaEl a precizat că o locomotivă Diesel veche a fost transformată în acest hibrid, avantajul fiind că noua locomotivă astfel rezultată nu poluează și nici nu consumă combustibil.
Corneliu Dică a menționat că această locomotivă are o autonomie de 8-12 ore în funcție de sarcina pe care o are și că se încarcă în mai puțin de trei ore.
“Această locomotivă este extrem de necesară în condițiile de manevră grea din porturi, triaje, platforme industriale, asigurând reducerea semnificativă a nivelului de noxe 40-70 la sută în funcționare hibrida și 100 la sută în funcționare electrică”, au precizat reprezentanții Euroest România.
Ei au menționat că acest proiect este o premieră mondială prin conceptul tehnic.
“Proiectul locomotivei hibrid este premieră mondială prin conceptul tehnic, avantajele competitive/comparative și potențialul de exploatare: reducerea emisiilor poluante - 70 la sută, consumurilor specifice - 30 – 60 la sută, mentenanței – 15 la sută, obținută prin transformarea unor vechi locomotive Diesel hidraulice”, a precizat sursa citată.
Euroest România a mai realizat și locomotive electrice cu acumulatori, care sunt utilizate pe platforma siderurgică ArcelorMittal Galați.