Unul dintre cele mai vândute automobile compacte ale momentului, Peugeot 308, și-a lansat versiunea electrică, așa cum promisese constructorul încă de anul trecut, de la lansarea noii generații.
Piața de autoturisme complet electrice se mărește cu un nou model, unul care se anunță încă de la început a fi un competitor puternic. Peugeot 308 și caroseria break, 308 SW, au fost lansate oficial cu propulsia 100% electrică, cu un motor suficient de puternic și cu o baterie de ultimă generație, afișând totodată un consum de energie foarte mic.
Peugeot 308 a debutat anul trecut cu motorizări hibride plug-in, de 180 și, respectiv, de 225 CP, marcând trecerea mărcii la noul design. La acel moment, a fost anticipată versiunea complet electrică, care acum vine pe piață și intră în producția de serie, lărgind și mai mult gama de mașini exclusiv electrice ale grupului Stellantis. Motorul electric oferit clienților este unui de 156 CP, o putere suficientă pentru clasa compactă, cu un cuplu de 260 Nm, având totodată un consum de 12,7 kWh/100 de km, unul dintre cele mai bune valori de pe piață. Resursele de energie sunt asigurate de o baterie medie, cu 51 kWh utili, care folosește cele mai noi tehnologii, bazate pe un conținut de 80% nichel și restul mangan și cobalt. Arhitectura electrică este una pe 400 de volți, care permite o autonomie de 400 km în omologare WLTP și o încărcare până la 100 kW, cu ajutorul chargerului de 11 kW trifazic oferit standard. Astfel bateria poate înmagazina energie de la 20 la 80%, în circa 25 de minute.

În rest, mașina vine cu toate dotările oferite încă de la lansarea motorizărilor cu combustie, inclusiv cu sistemul de afișaj și i-Cockpit, care rivalizează cu ofertele producătorilor premium.
Peugeot a anunțat că deschide comenzile online pentru această versiune de motorizare a lui 308, însă livrările vor începe abia în 2023, având în vedere situația încă tensionată generată de criza de semiconductori.
Principalul concurent pentru Peugeot 308 va fi VW ID.3, compacta produsă de Volkswagen pe platforma MEB, dar și, indirect, mașinile electrice mai scumpe de pe piață, precum Tesla Model 3 sau cele ale coreenilor, Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6.