Opel va intra în proiectul STADT:up, dedicat soluțiilor pentru conducerea autonomă în orașe, cu ajutorul unui prototip ce va fi gata în 2025.
Constructorul german Opel intră în zona tehnologiilor de conducere autonomă în cadrul unui proiect finanțat de Ministerul pentru Afaceri Economice din Germania, care are ca scop testarea și introducerea tehnologiilor de conducere automată în zonele urbane.
Experții Opel de la centrul de inginerie din Russelsheim vor începe dezvoltarea unui automobil care va utiliza tehnologii de recunoaștere a mediului bazată pe inteligența artificială și care să genereze reacțiile potrivite din partea vehiculului, în funcție de situațiile întâlnite. Opel, marcă a grupului Stellantis, va lucra cu 22 de parteneri la dezvoltarea prototipului de vehicul autonom, care ar urma să fie prezentat în 2025.
„Prin participarea la proiectul STADT:up, Opel promovează conducerea automată în traficul urban în numele Stellantis. Inginerii de la centrul de inginerie Rüsselsheim se bazează pe mulți ani de experiență în acest domeniu. În același timp, ne consolidăm cooperarea cu instituțiile de cercetare din afara companiei și ne continuăm angajamentul de a sprijini tinerii oameni de știință”, a declarat Frank Jordan, șeful departamentului de inovare Stellantis Germania.
Pentru Opel, este un salt major în zona tehnologiilor de conducere autonomă, în care până acum au investit în special mărcile premium, care vor putea să monetizeze mult mai ușor viitoarele vehicule cu astfel de tehnologii.
Proiectul STADT:up, inițiat de jucătorii din zona de mobilitate și finanțat de autoritățile germane și-a propus să caute soluțiile utilizării de vehicule fără șofer în zonele urbane, capabile să poată face față scenariilor complexe de trafic din orașele aglomerate și să aibă reacții de ordinul milisecundelor. Până acum, în etapa actuală, vehiculele autonome care au fost dezvoltate de constructorii auto au urmărit rularea mașinilor în regim autonom pe autostrăzi, în regim de trafic lent, atunci când există ambuteiaje. Încercările de utilizare în mediul urban s-au soldat deocamdată cu eșecuri periculoase, cum este cazul AutoPilot de la Tesla.
Industria auto germană a derulat în anii trecuți un amplu proiect de dezvoltare a sistemelor de comunicare între vehicule, precum și între vehicule și infrastructură, la care au participat cele trei mari companii auto, VW, BMW și Daimler.