Autoritatea europeană de reglementare a siguranței aeriene a anunțat că va solicita inspecții pentru cel puțin o parte din flota de aeronave Airbus A350 destinată curselor pe distanțe lungi, după defectarea unei piese de motor în timpul zborul unui avion A350-1000 al operatorului Cathay Pacific, transmite Reuters.
Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene (EASA) a declarat că acționează ca măsură de precauție pentru a preveni evenimente similare, după ce s-a consultat cu omoloaga sa chineză și cu anchetatorii din Hong Kong, precum și cu Airbus și furnizorul de motoare Rolls-Royce, scrie News.ro.
De asemenea, a confirmat că defecțiunea unei părți a sistemului de combustibil a provocat un incendiu care a fost rezolvat rapid de echipaj.
”Vom solicita o inspecție unică a flotei, care poate fi aplicabilă doar unei părți a flotei de A350, pentru a identifica și scoate din serviciu orice furtunuri de combustibil de înaltă presiune potențial compromise”, a spus EASA într-un comunicat trimis prin e-mail.
Detaliile și limitele de timp pentru controale au fost prezentate joi, într-o directivă de navigabilitate în caz de urgență, a adăugat acesta.
Rolls-Royce și Airbus au declarat că lucrează îndeaproape cu autoritățile pentru a respecta directiva.
Rolls a spus că se concentrează pe minimizarea oricărei întreruperi pe termen scurt, adăugând: ”Ne cerem scuze celor care ar putea fi afectați”.
A350-1000, cel mai mare dintre cele două modele din familia Airbus A350, și motoarele sale Rolls-Royce XWB-97 au fost sub lumina reflectoarelor de când un avion cu reacție către Zurich a fost forțat să se întoarcă în Hong Kong după problema motorului, dovedită ulterior a fi de la o scurgere de combustibil.
Investigațiile inițiale au dezvăluit că o țeavă flexibilă care alimenta o duză de injecție de combustibil a fost străpunsă, au declarat miercuri surse, iar ancheta condusă de Hong Kong trebuie acum să stabilească dacă aceasta a fost cauza sau o consecință a incidentului.
A350-1000 reprezintă 15% din flota de avioane A350 aflate în serviciu.
CITEȘTE ȘI OPEC+ a convenit să amâne cu două luni creșterea producției de petrol, care era programată în octombrie. Prețurile petrolului au urcat cu 1%Detaliile măsurii EASA erau încă discutate joi, dar oamenii familiarizați cu chestiunea au spus că este probabil să implice o inspecție vizuală a motoarelor Trent XWB-97 cu termene progresive - o sarcină de întreținere relativ ușoară.
Motorul XWB-84, care alimentează cel mai utilizat avion, A350-900, a fost considerat mai puțin probabil să fie inclus în verificări.
Decizia de a comanda verificări preventive pentru cel puțin o parte a flotei vine după ce producătorii au argumentat inițial împotriva necesității verificării întregii populații de A350, au spus surse.
Cu excepția dovezilor noi, producătorii au înclinat să fie împotriva recomandării controalelor la nivel mondial, dar ultimul cuvânt este al autorităților de reglementare, au declarat miercuri surse pentru Reuters.
Datorită naturii extrem de tehnice a aeronavelor și a motoarelor moderne, producătorii efectuează de obicei o mare parte din lucrările tehnice de bază în pregătirea instrucțiunilor de reglementare și joacă un rol crucial în monitorizarea globală a flotei în serviciu.
Cu toate acestea, autoritățile de reglementare pot trece peste recomandările și pot ordona propriile verificări și se confruntă cu o presiune din ce în ce mai mare pentru a acționa independent în urma înăspririi globale a supravegherii siguranței, ca urmare a unei crize de siguranță de la Boeing.
Decizia este văzută ca primul test public pentru recent numitul director executiv al EASA, Florian Guillermet.
Deși incendiula fost limitat rapid și nimeni nu a fost rănit, miza privind modul în care este gestionat incidentul rămâne mare pentru Rolls-Royce și companiile aeriene, pe fondul preocupărilor publice cu privire la siguranța aeriană.
CITEȘTE ȘI Softbinator revine pe profit: Împreună cu echipa operațională, am avut un obiectiv clarCompaniile aeriene, la rândul lor, au făcut eforturi pentru mai multă claritate din partea Airbus și a producătorului de motoare și au criticat lipsa de comunicare, deoarece se confruntă cu întrebările pasagerilor.
Airbus și Rolls-Royce au încercat să răspundă întrebărilor companiilor aeriene joi, în timpul primelor lor ședințe de informare închise cu transportatorii, de la incidentul de luni.
Întrebările au inclus ce avioane ar fi afectate și disponibilitatea pieselor, a spus o persoană informată cu privire la această problemă.