Persoanele care cumpără un automobil electric cu ajutorul unei subvenții acordate de statul francez vor avea o nouă interdicție de revânzare, care se adaugă celei existente. Măsura este în măsură să descurajeze afacerile făcute cu mașinile cumpărate ieftin, prin programul Rabla al Guvernului Franței.
Cei care cumpără o mașină electrică la un preț subvenționat de statul francez, vor avea interdicție de revânzare timp de un an de la achiziție și nu mai devreme de parcurgerea a 6000 de km la bord, conform anunțului guvernului francez. În caz contrar, vânzătorii vor fi nevoiți să restituie statului subvenția primită, care este una dintre cele mai mari din Europa, în acest moment. Argumentele guvernului țin de descurajarea pieței create cu aceste mașini, care sunt revândute în acest moment la mica publicitate la prețuri peste cele plătite.
Între acestea se regăsește și Dacia Spring, o mașină ieftină, dar care se livrează la termene din ce în ce mai lungi, cumpărătorii fiind nevoiți să aștepte mai bine de șase luni pentru mașină pentru care au plătit avansul. Cei care au reușit să comande mașina încă de anul trecut, au început să o vândă cu sume care le pot asigura un profit de câteva mii de euro. Motivul este date de faptul că piața de mașini second-hand înregistrează și în Franța, la fel ca pe multe alte piețe din Europa, creșteri importante ale prețurilor, sub presiunea clienților de mașini noi ce se reorientează către mașinile rulate. Tranzacțiile cu mașini electrice subvenționate se fac deja cu toată gama de mașini, atât cu cele ieftine, precum Spring, cât și cu cele foarte scumpe, între care Tesla Model 3 se numără printre cele mai căutate.
În România, legislația care reglementează Programul Rabla prevede o interdicție de un an, fără nicio restricție de kilometri, pentru mașinile care primesc subvenție de la stat. Persoanele care vând mașina mai devreme de un an trebuie să restituie sumele primite, însă românii ocolesc aceste restricții cu ajutor unor acte "le negru" încheiate între părți.
În acest moment, Guvernul Franței acordă 6.000 de euro subvenție pentru mașinile electrice care costă cel mult 45.000 de euro, dar nu mai mult de 40% din prețul mașinii, și 1000 de euro pentru mașinile care costă între 45.000 și 60.000 de euro. Subvenția crește, dacă este casată o mașină mai veche, cu motor termic. Programul Rabla din Franța a fost lansat încă din 2020, iar în forma actuală a fost introdus în 2021. La finalul anului trecut, guvernul a anunțat că prelungește programul până în luna iulie a acestui an. Ulterior, programul a fost din nou prelungit și după această dată, dar condițiile anunțate sunt și mai drastice, în special în privința emisiilor. Spre deosebire de alte state, Franța acordă subvenții și pentru achiziția de mașini SH, mai vechi de doi ani, dar care respectă limitele de emisii impuse.