Germania a acordat prima autorizație „vehicle-to-grid” (V2G) unui vehicul electric, pentru Nissan Leaf, o autorizație în virtutea căreia mașina are dreptul să injecteze curent electric în rețea, nu doar să se încarce.
Proprietarii de Nissan Leaf, generația a doua, din Germania, vor putea să vândă curent electric în rețeaua publică, ca urmare a autorizației emisă de autoritățile federale acestui automobil, primul care primește acest acord. Tehnologia V2G este o conexiune bidirecțională între mașină și rețea, astfel că permite nu doar încărcarea bateriei, ci și revânzarea curentului electric. Cea mai practică utilizare a acestui sistem este cea de backup a rețelei, în situațiile de cerere mare sau de avarie.
Nissan a declarat că țintește pentru început clienții corporate, cu flote de peste 60 de vehicule, care ar putea constitui o sursă importantă de energie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nissan Leaf este unul dintre automobilele electrice care, din punct de vedere funcțional, permite utilizarea bateriilor vehiculului ca sursă de curent electric pentru proprietari, putând fi folosit în perioadele în care costul energiei din rețea este ridicat sau în momente de avarie. Tehnologia a fost dezvoltată de Asociația CHAdeMO, un standard la care au contribuit mai multe companii janponeze. În prezent, CHAdeMO are aproape 23.000 de sații de încărcare la nivel global, din care aproximativ 8.000 sunt în Europa. Stațiile oferă posibilitatea de încărcare rapidă de până la 400kW. Alte companii auto, cum sunt Volkswagen sau BMW, utilizează sisteme similare V2G, dar care se bazează pe un standard de încărcare dezvoltat în Europa (CCS - Combined Charging System).
Anul acesta, Nissan a semnat un acord cu E.ON, prin care companie de energie se angajează să construiască 10.000 de stații de încărcare compatibile cu tehnologia Vehicle-to Grid, inclusiv stații private, ce pot fi folosite la domiciliul proprietarilor de Nissan Leaf.
Nissan Leaf este cel mai vândut vehicul electric din Europa, depășind anul acesta pionierii acestui segment, Tesla, dar și modele concurente BMW i3 sau Renault Zoe.