Lucrările la tronsonul autostrăzii București-Ploiești, dintre Centura Capitalei și Șoseaua Petricani, ar putea fi finalizate până în luna noiembrie a acestui an, iar dacă dezvoltatorul ar fi angajat mai mulți muncitori, lucrările ar fi fost finalizate mai repede, a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Șova.
Porțiunea dintre Șoseaua Petricani și Centura Capitalei are aproape 6 kilometri, iar ultimii 3 km, spre zona Pipera, vor avea iluminat public și parcări.
”Termenul de finalizare este depășit, trebuia să fie gata la 30 august. Am cerut CNAIR în mod expres și scris să apere interesele statului român și să evalueze cu foarte mare responsabilitate – pe care o voi monitoriza si eu – dacă există argumente să nu se mai acorde o extensie de timp. Astăzi când vorbim, practic, penalitățile curg în defavoarea antreprenorului. Pe de altă parte, monitorizez proiectul și modul de execuție, de două ori pe săptămână merge un secretar de stat responsabil cu implementarea care are discuții cu constructorii. Tot de două ori pe săptămână merge și un consilier personal, de la cabinetul meu, un om cu bogată experiență în implementare de proiecte care monitorizează totodată acolo”, a declarat pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Șova.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Desi există o mobilizare slabă, se înregistrează progrese, spune el.
”Pot să estimez că, în standardul de astăzi de lucru, practic această conexiune va fi deschisă la sfârșitul lui octombrie. Orice muncitor în plus pe care constructorul l-ar aduce acolo – dar nu prea o face – ar putea scurta cu zile, săptămâni terminarea proiectului. Practic, mai au doar de turnat asfaltul, toate viaductele sunt făcute, sunt turnate betoanele, tot ce înseamnă structură de rezistență este făcut. Se lucrează acum la realizarea conexiunilor cu Șoșeaua Petricani, este închisă o bandă”, a afirmat Șova.
Acesta subliniază că au fost luate autorizările de la Poliție și Primăria Capitalei pentru a folosi acea bandă, pentru ”a lipi” asfaltul de la Autostrada A3 de cel de la Șoseaua Petricani.
”Dacă lucrează așa cum au lucrat în ultima săptămână, pot termina în noiembrie. Dacă ar lucre mai bine, ar putea termina mai devreme. Am mare grijă ca nu cumva Compania de Drumuri să nu acorde vreo extensie de timp nejustificată”, a menționat ministrul.
Lucrările la acest tronson, între Șoseaua Petricani și Centura Capitalei trebuiau să fie gata încă din 2015, dar contractul a fost reziliat de CNAIR. Noul contract a fost semnat în februarie 2016 cu asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading ’98.
CNAIR plătește circa 130 de milioane lei fără TVA pentru acest proiect.
Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe o porțiune de 3,3 km, A3 va dispune de iluminat public și parcări. Porțiunea către zona Pipera va avea trei noduri rutiere: unul la intersecția cu Str. Petricani, unul la intersecția cu str. Gherghiței și unul str. Popasului.
Porțiunea dintre Șoseaua Petricani și strada Gherghiței A3 este proiectată ca bulevard cu trei benzi pe sens. Viteza maximă admisă între străzile Petricani și Gherghiței, pe cele trei benzi, va fi de 80 km/h, iar între Strada Gherghiței și Strada Popasului va fi de 100 km/h.