Ministrul chinez al Comerțului, Wang Wentao, va călători luna aceasta în Europa pentru discuții referitoare la investigația Comisiei Europene asupra industriei chineze de vehicule electrice (EV), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Ancheta, lansată în octombrie și programată să dureze 13 luni, caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenții de stat. China a denunțat ancheta pe care a calificat-o drept un "protecționism pur" și a subliniat că este probabil să dăuneze relațiilor comerciale sino-europene, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Wang Wentao va vizita Franța, au declarat sursele.
Oficialii de la Ministerul Comerțului din Franța și din China nu au răspuns solicitărilor de a comenta informația.
Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat că nu comentează în privința angajamentelor bilaterale dintre statele membre UE și țările terțe.
Executivul comunitar a informat că în 2025 cota de piață a vehiculelor electrice chineze vândute în Europa ar putea ajunge la 15%, pe fondul prețurilor mai reduse comparativ cu mașinile alimentate cu baterii produse în Europa.
Investigatorii de la Comisia Europeană vor inspecta în următoarele săptămâni companii auto din China, ca parte a anchetei care va stabili dacă vor fi impuse tarife punitive pentru protejarea producătorilor europeni de vehicule electrice (EV), au declarat în ianuarie surse care au dorit să-și păstreze anonimatul. Printre producătorii auto vizați se află BYD, Geely și SAIC. Investigatorii nu sunt interesați de brandurile din afara Chinei care produc vehicule în statul asiatic, cum ar fi Tesla, Renault și BMW, adaugă sursele.
Wang va vizita din 7 aprilie Franța și va fi însoțit de reprezentanți ai BYD, SAIC și Geely, au precizat sursele. Oficialii BYD, SAIC și Geely nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informația.
De asemenea, Wang va participa la un forum de afaceri China-Italia în Verona, în 12 aprilie.
Dificultățile cu care se confruntă relațiile comerciale sino-europene ar urma să fie discutate în timpul vizitei președintelui chinez Xi Jinping în Franța, luna viitoare.
CITEȘTE ȘI Xiaomi își avertizează clienții în privința timpului mare de așteptare pentru noul SU7Oficialii de la Paris au sprijinit investigația Comisiei Europene, parte a campaniei președintelui Emmanuel Macron pentru ca UE să-și înăsprească poziția în domeniul comerțului și să insiste asupra unor condiții de concurență echitabile.
În ianuarie, Ministerul Comerțului din China a anunțat demararea unei anchete antidumping privind coniacul importat din Uniunea Europeană (UE), pe fondul intensificării tensiunilor dintre Beijing și Bruxelles.
Investigația vine în urma unei plângeri depuse de Asociația chineză de băuturi alcoolice în numele industriei interne de coniac. Ancheta se va concentra pe coniacul din UE care este importat în China în recipiente mai mici de 200 de litri, a precizat Ministerul Comerțului, fără a da publicității numele companiilor.
Decizia vine la câteva luni după ce UE a lansat o anchetă privind subvențiile acordate de China pentru vehiculele electrice, în încercarea de a stopa importurile ieftine care au inundat piața auto europeană. De asemenea, în decembrie blocul comunitar a lansat o anchetă antidumping privind importurile de biodiesel din China.
"China indică Europei cum ar putea arăta represaliile dacă sunt impuse taxe vamale la vehiculele electrice chinezești. Această mișcare ar afecta cel mai mult țările producătoare de vin, cum ar fi Franța, și probabil nu este o coincidență. Guvernul francez a fost cel mai puternic susținător al anchetei UE privind subvențiile acordate de China pentru vehiculele electrice", susține Noah Barkin, consilier principal la Rhodium Group.
Companiile franceze Remy Cointreau, Pernod Ricard și LVMH vând coniac în China (mărcile Remy Martin, Martell și Hennessy), țară care reprezintă o piață majoră pentru toate mărcile de coniac, afectate de scăderea cererii în SUA.
Conform datelor autorității vamale de la Beijing, Franța este responsabilă pentru 99,8% din toate exporturile UE de coniac în China.