Producătorul de mașini premium Mercedes-Benz a decis să diminueze numărul de showroom-uri și dealeri, atât în Germania, cât și în restul țărilor, pentru a migra către platformele de vânzări online, potrivit directorului financiar.
Între 10 și 20% din dealer-ii Mercedes-Benz vor dispărea din rețeaua de distribuție a Mercedes-Benz, după cum susține CFO-ul Harald Wilhelm, prezent la o întâlnire cu investitorii.
Constructorul german este pe care să treacă la modelul de vânzări de tip agenție, bazat pe vânzarea făcută direct de fabrică și livrarea mașinii de către dealer, în baza unui comision. Compania intenționează să ajungă până la 80% din vânzările din Europa materializate prin acest canal, scrie Automotive News. Modelul va fi extins de la cinci țări, câte au deja implementat în acest moment acest sistem, la 20. În plus, vânzările online care ar susține acest sistem ar trebui să ajungă la 25% din total, în doar trei ani.
Principala țintă a companiei este reducerea costurilor de distribuție, inclusiv prin reducerea discounturilor care sunt specifice sistemului folosit în prezent, și tranzacționarea vânzărilor la prețuri mai mari.
„Vrem să avem o apropiere mai mare de client și astfel să avem un control mai bun al prețului”, spune Harald Wilhelm. „Din acest motiv schimbăm rolul actual al dealerului”.
Reducerile de dealeri se vor derula până în 2025, iar în Germania, unde reducerea va fi mai mare, totul se va întâmpla până în 2028. „Vrem mai puține showroom-uri mari, în piețele mature, spune Bettina Fetzer, vicepreședinte de comunicare și marketing al Mercedes-Benz.
Mercedes a anunțat că intenționează să-ți reduc ăgama de produse, prin eliminarea unor modele din zona entry, pentru a se concentra pe modelele mai scumpe, cu o marjă mai mare de câștig.