Marea Britanie: Wizz Air, cea mai proastă companie aeriană din cauza întârzierilor. Clasamentul nu include zborurile anulate

Marea Britanie: Wizz Air, cea mai proastă companie aeriană din cauza întârzierilor. Clasamentul nu include zborurile anulate
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 iun 2024

Wizz Air a fost desemnată cea mai proastă companie aeriană pentru întârzierile zborurilor din Marea Britanie pentru al treilea an la rând, scrie BBC.

Plecările transportatorului de pe aeroporturile din Marea Britanie au avut o întârziere medie de 31 de minute și 36 de secunde față de program în 2023, potrivit analizei datelor oficiale realizate de agenția de presă PA.

Urmărește-ne și pe Google News
ANAF Brașov a vândut 35 de vagoane ale CFR Marfă. Compania are datorii de peste 2 miliarde lei la Stat CITEȘTE ȘI ANAF Brașov a vândut 35 de vagoane ale CFR Marfă. Compania are datorii de peste 2 miliarde lei la Stat
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Turkish Airlines a înregistrat a doua cea mai proastă punctualitate, urmată de Tui.

Rezultatele, în general slabe, vin în contextul în care tarifele companiilor aeriene au crescut ca urmare a majorării costurilor combustibilului și a taxelor ecologice, scrie G4Media.ro.

Wizz Air a declarat că a făcut „îmbunătățiri semnificative”, dar a recunoscut că „mai sunt încă multe de făcut”.

Analiza datelor Autorității Aviației Civile a acoperit plecările programate și charter de pe aeroporturile din Marea Britanie, efectuate de companiile aeriene care operează peste 2.500 de zboruri. Nu au fost incluse zborurile anulate.

După Wizz Air, PA a declarat că cele mai grave companii aeriene în ceea ce privește întârzierile au fost:

  • Turkish Airlines, cu o întârziere medie de 28 de minute și 36 de secunde
  • Tui, cu 28 de minute și 24 de secunde
  • Air India, cu 28 de minute și 12 secunde
  • și transportatorul low-cost turc Pegasus Airlines, cu 25 de minute și șase secunde.

Transportatorul irlandez Emerald Airlines a fost cea mai punctuală companie aeriană, cu o întârziere medie de doar 13 minute și șase secunde, în timp ce Virgin Atlantic a ocupat locul al doilea, cu 13 minute și 42 de secunde.

Expertul în probleme de consum, Jane Hawkes, a declarat pentru BBC că rezultatele „nu vor fi o surpriză pentru pasagerii care au avut de îndurat întârzieri lungi pe serviciile Wizz Air”.

FOTO Alpine lansează primul său hot hatch electric: 220 CP și 380 km autonomie CITEȘTE ȘI FOTO Alpine lansează primul său hot hatch electric: 220 CP și 380 km autonomie

Ea a adăugat că cercetările efectuate de Which? au arătat că această companie aeriană nu a reușit să ofere servicii de calitate pentru clienți.

„În mod enervant, dar, din nou, deloc surprinzător, profiturile cresc la Wizz în paralel cu tarifele, deoarece pasagerii optează pentru companiile aeriene care oferă prețuri aparent „competitive” pe o varietate de rute populare”, a adăugat ea.

Operațiunile Wizz Air în Marea Britanie deservesc aeroporturile Aberdeen, Birmingham, Gatwick, Glasgow, Leeds, Liverpool și Luton.

Numărul pasagerilor transportatorului aerian ungar – care operează în Europa, Africa de Nord, Orientul Mijlociu și în alte părți ale Asiei – a atins cifra record de 62 de milioane în cele 12 luni până la sfârșitul lunii martie, în creștere cu peste o cincime față de anul precedent.

În aceeași perioadă, veniturile din vânzarea de bilete au crescut cu 11,2% de la an la an, similar cu creșterile din întregul sector aerian.

O purtătoare de cuvânt a Wizz Air a declarat: „În 2022, la fel ca toate companiile aeriene din Europa, Wizz Air s-a confruntat cu provocări operaționale extraordinare, determinate în principal de mediul extern. De atunci, am investit peste 90 de milioane de lire sterline pentru a stabiliza operațiunile, a reduce numărul de întârzieri și a oferi o experiență mai bună pentru clienți”.

Dale Keller, directorul executiv al Board of Airline Representatives din Marea Britanie, care reprezintă transportatorii, a declarat că 2023 a fost „un an extrem de dificil” pentru industrie.

El a adăugat că multe întârzieri au fost cauzate de factori care nu se află sub controlul companiilor aeriene, cum ar fi perturbarea controlului traficului aerian, inclusiv grevele din Franța și prăbușirea National Air Traffic Services din august anul trecut, care a blocat zborurile în Marea Britanie.

Punctualitatea „a continuat să se îmbunătățească exponențial” în acest an, a spus el.

viewscnt
Afla mai multe despre
wizz air
avion