Producătorul franco-italian de avioane turbopropulsor ATR a informat că în 2020 livrările sale au coborât la cel mai scăzut nivel din ultimii 18 ani, în condițiile în care companiile aeriene regionale au fost cele mai grav lovite de criza coronavirusului, transmite Reuters.
Directorul general de la ATR, Stefano Bortoli, a informat că în 2020 compania a livrat doar 10 avioane, comparativ cu 68 de avioane în 2019, în timp ce comenzile pentru noi avioane s-au redus la șase aparate de la 52 în anul precedent. În aceste condiții, ATR a încheiat anul 2020 cu pierderi de 138 milioane de euro, de la un profit de 106 milioane de euro în 2019, scrie Agerpres.
Pentru 2021, ATR (companie deținută în comun de Airbus și Leonardo) și-a propus să își dubleze livrările. "Vor mai trece câțiva ani până când livrările vor reveni la nivelul din 2019", a subliniat Stefano Bortoli.
ATR domină piața pentru avioane de tip turbopropulsor cu o capacitate cuprinsă între 50 și 70 de locuri, care sunt mai eficiente pe distanțe scurte. ATR se așteaptă ca zborurile pe rutele interne, pe care avioanele de tip turbopropulsor sunt mai eficiente decât alte tipuri de avioane, să stimuleze revenirea din cea mai gravă criză cu care s-a confruntat vreodată industria transportului aerian. Însă, pentru moment, surplusul de avioane second-hand și situația financiară dificilă a companiilor aeriene regionale reduc cererea pentru avioane noi de de tip turbopropulsor.
Stefano Bortoli a apreciat că "va mai dura ceva timp" până când surplusul de avioane second-hand va fi eliminat, precizând că 15 avioane second-hand au fost vândute în ultimele luni.
Referindu-se la planurile pe termen lung, ATR s-a distanțat de promisiunile grupului Airbus privind crearea unor avioane de pasageri propulsate de hidrogen până în 2035. În schimb, Bortoli a spus că strategia ATR vizează îmbunătățiri treptate pentru avioanele sale cu o capacitate cuprinsă între 48 și 78 de locuri.