Marca italiană Lancia, care și-a ratat revenirea pe piețele europene în ultimul deceniu, primește o nouă șansă de la Carlos Tavares, care s-a arătat un susținător al brnadului cu rădăcini în istorie.
Stellantis nu renunță la Lancia, chiar dacă marca nu a reușit să se impună după relansarea din anii 2000, și nici după cea din era Chrysler. Deși mai multe voci vorbeau despre o posibilă renunțare la celebra marcă, Carlos Tavares a dat asigurări că fiecare marcă din portofoliul Fiat Chrysler va avea o șansă de relansare. Pentru Lancia lucrurile vor fi extrem de dificile, deoarece istoria sa se leagă foarte mult de numele Delta și de participările din motorsport din urmă cu 30 – 40 de ani și are tot mai puțini fani în Europa, dat fiind faptul că vânzările mărcii în afara Italiei au fost tot mai mici în ultimele două decenii.
Din fericire pentru Lancia, a fost inclusă în grupul de mărci premium, alături de Alfa Romeo și DS Automobiles, sub conducerea lui Luca Napolitano, care va fi CEO al mărcii. În același timp, designul va fi regândit complet, de un veteran al PSA Group, nimeni altul decât creatorul primei generații Citroen C4, Jean-Pierre Ploue. Acesta a fost anunțat încă din ianuarie ca responsabil pentru designul tuturor mărcilor europene ale Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Lancia, Opel, Peugeot și Vauxhall), dar va coordona direct designul Lancia.
Ploue este cunoscut în industria auto pentru mașinile pe care le-a desenat, el lucrând de-a lungul timpului pentru Renault, unde a desenat conceptul Laguna Coupe 1990, pentru Ford sau pentru VW. Cea mai prolifică perioadă a fost însă cea de la Citroen, unde a participat la crearea mai multor modele, între care prima generație C4, primul DS3, dar și limuzina C6, fiind parte a echipei care a fost creditată cu aspectul acestor modele. Nu întâmplător, el a devenit ulterior șeful designului PSA.
Acum, Jean-Pierre Ploué, ia în mâinile sale noile proiecte Lancia, compania anunțând că „va superviza personal” designul Lancia din Torino Centro Stile, centrul de comandă al designului Fiat.
„Renașterea Lancia este o provocare cu adevărat excitantă. Lancia este un brand iconic, care va fi restaurat la poziția sa istorică centrală în Europa, pentru a-i ridica imensul său potențial”, a declarat Jean-Pierre Ploue. El va avea la dispoziție „o echipă redusă și focusată, organizată în jurul unor designeri tineri și talentați”.
„Vreau să-i spun bun venit lui Jean Pierre Ploue. Sunt onorat că ne putem sprijini pe o echipă atât de diversă de profesioniști pentru a munci împreună la succesul Lancia”, a declarat Luca Napolitano, CEO Lancia.
În ultimii ani, Lancia s-a mulțumit să vândă modele Chrysler rebranduite, pe care le-a abandonat într-un final, nefiind capabilă să le susțină. Singurul său produs a rămas Ypsilon, modelul de clasă B, dezvoltat pe platforma Panda/500.
Carlos Tavares însuși a recunoscut că marca Lancia nu a beneficiat de investițiile de care ar fi avut nevoie din partea Fiat Chrsyler.