Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franța au stagnat în ianuarie, la 8.653 de unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 5,6%, în timp ce piața a crescut cu 10,6%, la 153.055 de unități, arată datele publicate miercuri de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Prin evoluția înmatriculărilor, cota de piață a Dacia a scăzut în ianuarie cu 0,6 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului 2016, dar marca a rămas a cincea marcă pe piața franceză, după Peugeot (28.530 autoturisme înmatriculate), Renault (27.464), Citroen (16.835) și Volkswagen (10.519), scrie News.ro.
Grupul Renault a consemnat un avans de 12,6% al înmatriculărilor de autoturisme în ianuarie, la 36.117 de unități.
Înmatriculările liderului pieței franceze, grupul PSA, care deține mărcile Peugeot și Citroen, au urcat cu 9,7% în ianuarie, la 47.056 autoturisme.
Încluzând și vehiculele comerciale ușoare, înmatriculările Dacia pe piața franceză au avansat luna trecută cu 0,7%, la 8.826 de vehicule, conferind mărcii o cotă de piață de 4,8%.
Între cele mai bine vândute 100 de modele, Dacia Sandero s-a plasat în ianuarie pe locul 6, cu 4.467 de vehicule înmatriculate și o cotă de piață de 3%, iar Dacia Duster pe 11, cu 2.705 unități și o cotă de 1,8%. Dacia Dokker este pe locul 75, cu 513 unități vândute și o cotă de 0,3%, în timp ce Dacia Lodgy se află pe poziția 79, cu 483 de vehicule și o cotă de piață de 0,3%.
În 2016, vânzările de autoturisme Dacia noi au crescut cu 13,4% în Franța, la 110.529 unități, ceea ce corespunde unei cote de piață de 5,48%.
La nivel mondial, vânzările totale ale Dacia au avansat cu 6% în 2016, de la 550.939 de vehicule în urmă cu un an la 584.219 unități în 2016. Dacia a înregistrat o creștere de 6,1% a vânzărilor de autoturisme, la un nivel record de 542.542 de unități.