Asociația Constructorilor de Automobile din Europa a anunțat că peste 300 de fabrici de automobile și motoare sunt în funcțiune în acest moment, din care aproape 200 sunt pe teritoriul Uniunii Europene.
După o pauză de aproape două luni, uzinele din industria auto europeană au fost redeschise aproape în totalitate, după cum arată datele ACEA. Este vorba despre 142 de uzine de autoturisme, 38 de uzine de vehicule comerciale ușoare, 58 de camioane, 58 care produc autobuze și 71 care produc motoare. Cele 16 companii care sunt membri ai ACEA au activități în 21 de țări din Europa.
România are în acest moment 3 uzine, din care două de autoturisme și una de vehicule grele și autobuze. În același timp, există trei uzine de motoare, la fiecare din cele trei uzine, toate fiind în funcțiune.
„Aceste date arată adevărata amplitudine a amprentei industriei noastre , care se întinde de-a lungul continentului european”, a declarat Eric-Mark Huitema, director general ACEA. „O relansare de succes a industriei auto post-coronavirus va fi fără îndoială vitală pentru recuperarea economică a Europei.”
Industria auto din Europa a fost afectată sever de criza COVID-19 de la jumătatea lunii martie, cu 29 de zile lucrătoare în care a fost închisă, în medie. Numărul de autovehicule pierdute, prin stoparea producției a fost estimat la 2,3 milioane unități. Încă mai sunt fabrici care repornesc producție lent și produc mult sub nivelul anterior crizei.
Reprezentanții ACEA spun că repornirea trebuie să se facă rapid și sincronizat și cer Uniunii Europene să sprijine un start coordonat și investiții pe întreg lanțul de producție. De asemenea, cer măsuri pentru stimularea cererii, dat fiind faptul că piețele au ajuns, în multe cazuri, la minimuri istorice.