Rezultatele de vânzări ale grupului Renault, după șase luni, arată o scădere de peste 46% a mărcii Dacia, la nivel global, care trage în jos întreg grupul, însă compania este optimistă pentru semestrul al doilea, ca urmare a creșterii vânzărilor din luna iunie.
Groupe Renault a anunțat vânzări cu un volum de 1,25 milioane de vehicule, în primele șase luni ale acestui an, cu 34,9% mai puține decât anul trecut în perioada similară. Dacia a înregistrat o scădere de 46,2%, cu 211.158 de vehicule, față de aproape 400.000 câte vindea în 2019. Segmentul de vehicule comerciale ușoare a scăzut cu aproape 40%, însă volumul destul de redus a influențat foarte puțin procentul declinului.
Celelalte mărci importante din grup au avut scăderi mai mici, în general, cu 38 de procente pentru Renault, care a vândut 760.299 unități, -23,3% pentru Lada, care a înregistrat 152.714 vehicule vândute. Un rezultat pozitiv a fost raportat de Samsung Motors, care a crescut cu 58,8%, cu un volum de 53.142 de vehicule vândute.
Din cele 1.256.658 de vehicule vândute de Groupe Renault, în prima jumătate a acestui an, 1,03 milioane au fost autoturisme și 225.577 au fost vehicule comerciale ușoare.
Scăderea volumului vânzărilor Grupului s-a datorat în principal expunerii sale în țările în care au existat norme stricte de izolare, precizează reprezentanții Renault.
„Lumea a trecut printr-o criză fără precedent, cu un impact major asupra activității noastre. Imediat ce a început redresarea, uzinele și rețelele noastre de vânzări s-au mobilizat rapid pentru a răspunde nevoilor clienților noștri, cererea fiind susținută în iunie prin măsuri de ajutor guvernamental luate la nivel european. Intrăm în cea de-a doua jumătate a anului cu un nivel foarte ridicat de comenzi, un volum de stocuri satisfăcător, o mai bună poziționare a prețurilor pe întreaga gamă și o nouă ofertă hibridă E-TECH, care este unică în segmentul său și deja foarte bine primită”, a declarat Denis le Vot, membru al Comitetului Executiv, Director Regiuni, Comerț și Marketing al Grupului Renault.
Potrivit comunicatului grupului, în luna iunie vânzările au cunoscut o creștere semnificativă, când marca Renault a înregistrat cele mai mari vânzări din Europa. Acest lucru se datorează în special programului de stimulare a industriei auto din Franța, care a avut efecte vizibile pentru mărcile Groupe Renault.
CITEȘTE ȘI Porsche încheie primul trimestru cu scăderi pe aproape toate piețele globaleÎn Europa, înmatriculările Grupului s-au ridicat, pe cele șase luni, la 623.838 de vehicule, în scădere cu 41,8%, pe o piață care a înregistrat o scădere de 38,9%. Renault Clio a fost cel mai bine vândut vehicul din segmentul B, cu 102.949 de unități vândute. În afara Europei, grupul a fost afectat, în special, de scăderile înregistrate pe piețele din Rusia (-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39%) și China (-20,8%).
O mențiune și pentru modelul electric ZOE, care este în acest moment cea mai vândută mașină electrică din Europa, cu 37.540 de unități în primele șase luni, o creștere de aproape 50% față de anul trecut și cu un număr record de comenzi, circa 11.000, în luna iunie.
Renault mai precizează că „grupul este în grafic cu realizarea obiectivelor CAFE pentru 2020”, cu referire la limitele de emisii pe întreg grupul.
Cele mai mari piețe ale grupului Renault au fost Franța, cu 242.534 vehicule, Rusia, 192.158 unități, și Germania, cu 80.421 vehicule vândute. România este între primele 15 piețe ale grupului, cu 21.299 de vehicule vândute în prima jumătate a acestui an (locul 14), cota de piață cumulată a mărcilor grupului fiind foarte mare, 37%, mult peste cea din Rusia (30%) și Franța (27,2%).