Chiar dacă a trecut printr-un an dificil, la fel ca toți constructorii auto, Citroen a reușit să profite de beneficiile apartenenței la una dintre cele mai mari companii auto, Stellantis, și a înregistrat o creștere importantă, de 7 procente, a vânzărilor sale la nivel global.
Cu un model de clasă B extrem de popular, care i-a adus creștere în Europa, Citroen a transformat anul crizei de semiconductori într-un an de succes, cu vânzări care au crescut la 796.868 unități vândute, cu 7 procente mai multe decât în 2020. Din totalul vândut, 624.140 de mașini au fost înregistrate în Europa, unde volumul a crescut cu 1,2%, pe o piață în scădere, însă pe alte piețe, creșterile au fost și mai mari: America de Sud – 39%, Orientul Mijlociu și Africa – 12%, India și Asia – Pacific – 14 procente.
Cel mai vândut model a fost C3, cu aproape 200.000 de unități, cu 10% mai multe decât în anul anterior, o performanță având în vedere faptul că modelul a fost dezvoltat pe o platformă mai veche și are deja cinci ani de la lansare.
CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Spring s-a răsturnat, la primul crash test în viața realăCele mai mari piețe ale mărcii au fost Franța, cu 228.479 unități, cu o creștere mică față de anul anterior, urmată de Italia și Spania, cu creșteri la fel de mici, și Marea Britanie, cu circa 5.000 de autoturisme în plus.
Anul 2021 a marcat și o revenire puternică a Citroen pe piața din China, unde cele 41.391 unități înmatriculate au însemnat o dublare practic a volumului, față de anul 2020, în special cu ajutorul noului model C5 X. Și în America de Sud, pe piața din Brazilia, marca franceză a reuși să obțină o creștere spectaculoasă de 73,2%, cu ajutorul lui C4 Cactus.