Hyundai a lansat caroseria Fastback pentru i30, împreună cu versiunea sportivă i30 N

Hyundai a lansat caroseria Fastback pentru i30, împreună cu versiunea sportivă i30 N
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 iul 2017

Hyundai a prezentat cele mai noi versiuni ale compactei i30, care primește acum o caroserie de tip fastback și o motorizare sport, sub numele i30 N.

Hyundai a extins gama i30 cu două nou versiuni, una destinată celor care vor mai mult volum util, dar nu agrează un wagon, cealaltă pentru cei care doresc o mașină sport în adevăratul sens al cuvântului. Hyundai i30 Fastback este o caroserie la modă, un hatcback transformat în coupe, așa cum au deja toate mărcile premium. Hyundai poate fi considerat un pionier pentru clasa compactă, unde nu mai întâlnim acest gen de caroserie.  Designerul care a proiectat acest model, Thomas Bürkle, șeful Hyundai Design Center Europe explică modificările aduse modelului i30 pentru a deveni fastback: “Pentru proiectarea i30 Fastback au fost imbinate proporțiile modelelor din gama i30, fiind redusă dimensiunea grilei tip cascadă și coborâtă linia plafonului. Silueta elegantă a fost evidențiată de spoilerul spate cu forma arcuită, de dimensiuni generoase. Echipa noastra a obtinut un design pur, care combină caracteristicile unui autovehicul sport cu cele ale unui sedan.” În realitate, i30 Fastback combină sedanul Elantra cu hatchbackul i30 și iese o caroserie mult mai pe gustul europenilor.

Urmărește-ne și pe Google News

Dincolo de aspect, se pare că șefii Hyundai au dorit ca această versiune să fie și mai agilă, detalii precum garda la sol sau suspensia fiind ajustate pentru un comportament mai sportiv.

Modelul nu duce lipsă de tehnologii de siguranță, având în primul rând sistemul autonom de frânare de urgență (AEB), apoi sistemul de avertizare a conducatorului auto (DAA), sistemul de asistență pentru faza lungă (HBA), precum și sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare (LKAS). Pilotul automat inteligent poate frâna atunci când mașina din față frânează și reia accelerația, în momentul deplasării coloanei de mașini.

Pentru conectivitate, sunt oferite opțional diverse tehnologii, de la ecranul tactil de 8 inci, cu Apple CarPLay și Android Auto, navigație cu conectare la Internet sau încărcător wireless.

Motoarele disponibile sunt pe benzină, 1.4 T-Gdi, 140 CP, și 1.0 T-Gdi, 120 CP, fiind pregătit și un diesel, 1.6 litri, de 110 CP și 136 CP.

Pentru cei care vor mai multă adrenalină, i30 N este echivalentul Golf GTI de la VW sau Megane RS de la Renault. Astfel, divizia de performanță Hyundai N utilizează experiența din motorsport a mărcii și intră într-o competiție comercială dură cu modele cu o tradiție de decenii.

Bazat pe caroseria lui i30 hatchback, versiunea sportivă vine cu o serie de modificări estetice, specifice mașinilro sport, dar și cu un motor potent, de 2.0 litri turbo, care generează 275 CP și un cuplu maxim de 353 Nm. Valori impresionante pentru un model compact, care cu ani în urmă putea fi întâlnite doar la modele ale claselor superioare sau ale mașinilor de competiții. Printre trăsăturile sportive ale mașinii am remarcat suspensia, una controlată electronic, care poate fi ajustată în funcție de preferințele șoferului. De asemenea, diferențialul cu alunecare limitată (electronic) contribuie la un comportament mult mai sportiv al mașinii.

Hyundai a lansat caroseria Fastback pentru i30, împreună cu versiunea sportivă i30 N

Hyundai a lansat caroseria Fastback pentru i30, împreună cu versiunea sportivă i30 N

Hyundai a lansat caroseria Fastback pentru i30, împreună cu versiunea sportivă i30 N
viewscnt
Afla mai multe despre
hyundai
i30