Honda va investi 65 de miliarde de dolari în electrificare și dezvoltare de software până în 2031.
Compania încearcă să accelereze trecerea la mașini electrice, pentru a face față pe piețele cele mai competitive, precum cea din China, conform Nikkei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Directorul Honda se așteaptă ca popularitatea mașinilor hibride să continue să crească până la finalul deceniului. Compania va folosi veniturile din acest segment pentru extinderea producției de mașini electrice
Toshihiro Mibe, directorul executiv al Honda, a declarat recent că grupul japonez își va respecta planul de a renunța, treptat, la producția de mașini pe benzină și diesel până în 2040, despre care Financial Times scrie că este printre cele mai ambițioase ale oricărui producător japonez. Mibe a completat că Honda va lansa vehicule hibride mai mici, mai ieftin de produs și mai eficiente din punct de vedere energetic, cu scopul final de a-și crește producția pe segmentul mașinilor electrice.
În plus, reprezentanți ai General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen și Ford au spus, săptămâna trecută, că vor exploata cererea “reînviată” pentru modelele hibride. Multe dintre acestea le aduc creșteri de vânzări cu două cifre, față de modelele electrice care, în rezultatele financiare recente, au adus scăderi, arată BiziDay.
CITEȘTE ȘI Turcia are „discuții avansate” cu BYD și Chery pentru construcția de uzine de asamblare a automobilelor electriceHonda și-a setat o țintă de 1,8 milioane de mașini hibride vândute anual, până în 2030, în timp ce în 2023, a vândut circa 850 de mii. De asemenea, vrea să lanseze șapte noi modele electrice și să-și majoreze producția până la două milioane, până la finalul deceniului. FT amintește că, luna trecută, compania japoneză a anunțat că plănuiește o investiție de 11 miliarde de dolari, împreună cu partenerii săi comerciali, în fabrici de baterii de vehicule electrice în Ontario.
Publicația britanică arată că companiile din întreaga lume alocă din ce în ce mai multe resurse către sectorul vehiculelor hibride, iar unele își amână obiectivele pe termen lung privind segmentul electricelor, pe fondul unei cereri în scădere din partea clienților. Deocamdată, pentru oficialii guvernamentali și directorii din industrie nu este clar dacă situația actuală din piață este trecătoare sau marchează o reorientare.