Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea Stației CF Gara de Nord București- Faza 1”, lucrare considerată de interes național. Această primă fază presupune consolidarea, restaurarea și renovarea fațadelor, instalațiilor, acoperișului și spațiilor publice din clădirea centrală a Gării, lucărările urmând să dureze aproape 4 ani și să coste peste 127 milioane euro.
Potrivit datelor oficiale, stația de cale feratăGara de Nord București se află în stare avansată de degradare datorită uzurii fizice și morale.
”Fondul construit existent este rezultatul unor adaosuri consecutive de corpuri de clădire, a modernizării celor existente şi a reconstruirii celor bombardate, în jurul unui pachet de linii ce a evoluat de la 5 la 14, ca număr. Clădirea a fost ţinta bombardamentelor din timpul războiului și a suportat toate marile cutremure fără consolidări de fond iar dotarea tehnico-sanitară este veche şi necorespunzătoare. La acestea se adaugă carenţe funcţionale privind exploatarea feroviară, lipsa spaţiilor pentru călători, lipsa spaţiilor de parcare, circulaţia dezordonată în perimetrul gării şi condiţiile dezolante igienico-sanitare în cadrul ansamblului”, se arată în documentele adoptate de Guvern.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Expertizele tehnice au concluzionat necesitatea consolidării ansamblului. Starea instalațiilor sanitare și termo-tehnologice reflectă neasigurarea cerinţelor de utilizare, exploatare, întreţinere și reparații. Instalaţiile electrice sunt vechi şi se află într-un grad avansat de uzură.
Având în vedere importanța arhitecturală și urbanistică a Complexului Gara de Nord, începând cu ianuarie 2020 s-au demarat o serie de demersuri pentru realizarea unui proiect fezabil în concordanţă cu solicitările şi recomandările entităţilor în drept din cadrul Primăriei Capitalei.
Prin analizarea documentației aferente Planului de Urbanism Zonal, respectiv a Studiului de Oportunitate, pe baza observațiilor și recomandărilor Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajare a Teritoriului, precum și având în vedere concluziile Studiului istoric și ale expertizelor tehnice efectuate, pentru deblocarea proiectului, s-a propus fazarea lucrărilor după cum urmează:
- faza 1 – Consolidare, fațade, instalații, acoperiș și finisaje spații publice zona Corp A+B+C – Corp A (clădiri b-dul Dinicu Golescu) + Corp B (central, coloane, casele de bilete cls. 1) + Corp C (casele de bilete cls. 2, Calea Griviței);
- faza 2 – linii, peroane, copertine, instalații aferente;
- faza 3 – zona Corp Nou + parcaj (34073+13363mp).
CITEȘTE ȘI După semnalul Profit.ro, RA-APPS și-a reevaluat operele de artă la peste 6,5 milioane euro. În vechiul inventar, un tablou de Luchian valora doar 200 lei. Experții au găsit și un fals. În vila lui Iohannis nu au putut intraAcum, Guvernul a aprobat indicatporii tehnico-economici pentru faza 1.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA), în preţuri valabile la data de 05 octombrie 2022 și la un curs 1 euro = 4,9419 lei, va fi de 631,5 milioane lei, echivalent a 127,7 milioane euro, din care 451 milioane lei reprezintă construcții-montaj.
Durata de execuţie a investiţiei este estimată la 46 de luni, iar finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile din Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A.
CITEȘTE ȘI DECIZIE Pensiile speciale vor fi recalculate. Crește vârsta de pensionare, dar șefii din magistratură sunt favorizați. Promisiune oficială: Nicio pensie nu va depăși salariul din perioada activăProiectul este unul așteptat de mulți ani.