General Motors investește alte 850 de milioane de dolari în Cruise.
Investiția va acoperi cheltuielile de operare ale startup-ului, în timp ce acesta încearcă, încet, să reia testarea mașinilor sale autonome, arată The Verge.
Compania de vehicule autonome Cruise, care și-a suspendat sine die operațiunile la sfârșitul lunii octombrie după mai multe accidente și suspendarea autorizațiilor în California, a anunțat la finele anului trecut că își reduce 24% din personal, adică aproximativ 900 de persoane.
CITEȘTE ȘI Start la Magistrala de metrou M6 până la mall Băneasa: În primăvară vor începe „cârtițele” să sape tunelurile de metrouSubsidiara gigantului american General Motors (GM) a anunțat pe 26 octombrie că își suspendă activitățile fără șofer, la două zile după ce agenția responsabilă cu autovehiculele din California (DMV) a notificat-o că suspendă autorizațiile pentru desfășurarea de vehicule autonome și testele fără șofer, „cu efect imediat”.
DMV a invocat un „risc nerezonabil pentru siguranța publică”, dar nu a precizat cât va dura suspendarea.
La începutul lunii octombrie, o mașină fără șofer Cruise a călcat un pieton din San Francisco care tocmai fusese lovit de un alt vehicul cu șofer. Victima a fost spitalizată în stare gravă.
Vehiculele Cruise au început să circule în oraș în 2022. În august, Agenția californiană de transport a acordat Cruise permisiunea de a-și extinde serviciile cu plată în această țară.
CITEȘTE ȘI Surpriza ”rutieră” pregătită de Serbia pentru România. Țara vecină face un drum expresDar, la scurt timp după aceea, autoritățile rutiere i-au cerut să își reducă la jumătate flota (50 de mașini active ziua și 150 noaptea), în timp ce a investigat două coliziuni, inclusiv una cu o mașină de pompieri.
„Prioritatea noastră acum este să ne concentrăm echipa pe siguranță, transparență și responsabilitate”, a explicat șefa GM, Mary Barra, într-o scrisoare adresată acționarilor la sfârșitul lunii noiembrie.
„Trebuie să reconstruim încrederea cu autoritățile de reglementare de la nivel local, statal și federal, precum și cu serviciile de urgență și cu locuitorii unde va funcționa Cruise”. Recunoscând ”provocările”, ea s-a declarat ”optimistă” cu privire la viitorul serviciului.
Cu această ocazie, conducerea a indicat că cheltuielile pentru Cruise vor fi reduse cu câteva sute de milioane de dolari până în 2024.
În noiembrie, CEO-ul Cruise, divizia de robotaxiuri a General Motors, Kyle Vogt, a demisionat din companie la o zi după ce și-a cerut scuze angajaților, în timp ce compania trece printr-o evaluare a siguranței flotei sale din SUA.
Vogt, în vârstă de 38 de ani, a oferit puține explicații, declarând pur și simplu ”Am demisionat din funcția mea”, într-un e-mail adresat personalului.
CITEȘTE ȘI Tranzacție - Sea Container Services a ajuns la aproape 50% din Șantierul Naval OrșovaAcesta a fondat Cruise în 2013, iar decizia sa vine după săptămâni de tulburări la companie, care a trebuit să-și retragă toate vehiculele de la testarea în Statele Unite, pentru a efectua o evaluare a siguranței, după un accident din 2 octombrie care s-a încheiat cu un pieton târât de unul dintre taxiurile cu conducere autonomă.
O sursă familiarizată cu circumstanțele demisiei lui Vogt a declarat că Vogt a informat consiliul de administrație cu privire la decizia sa de a pleca duminică, după ce și-a cerut scuze personalului pentru problemele companiei, într-un e-mail de sâmbătă.
”În calitate de CEO, îmi asum responsabilitatea pentru situația în care se află Cruise astăzi. Nu există scuze și nu există nicio acoperire pentru ceea ce s-a întâmplat. Trebuie să ne dublăm siguranța, transparența și implicarea comunității”, a scris el în e-mail.
Necazurile Cruise sunt, de asemenea, un regres pentru o industrie dependentă de încrederea publicului și de cooperarea autorităților de reglementare.
Divizia GM a prezentat în ultimele luni planuri ambițioase de extindere în mai multe orașe, oferind curse complet autonome cu taxiul.
Demisia lui Vogt a venit după ce GM și consiliul de conducere al Cruise și-au sporit controlul asupra conducerii sale.
Consiliul Cruise s-a întâlnit pe 13 noiembrie și a doua zi l-a numit pe consilierul general al GM Craig Glidden ca director administrativ al Cruise.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Americanii de la AIT Logistics, unul dintre principalii furnizori de soluții de logistică la nivel global, intră în RomâniaConsiliul a mai spus că va reține un expert terț în siguranță pentru a evalua operațiunile și cultura de siguranță.
CEO-ul GM, Mary Barra, a declarat într-un e-mail adresat angajaților că Glidden va servi drept copreședinte al Cruise împreună cu Mo Elshenawy, care va deveni și director de tehnologie.
”Continuăm să credem cu tărie în misiunea Cruise și în potențialul tehnologiei sale transformatoare, deoarece căutăm să facem transportul mai sigur, mai curat și mai accesibil”, a spus ea.
Fostul președinte al Tesla Jon McNeill, director GM din 2022, a fost numit vicepreședinte al consiliului de croazieră alături de Barra, care este președinte.
Cruise concurează cu compania Waymo a grupului Alphabet în implementarea vehiculelor autonome și a testat sute în mai multe orașe din SUA, în special în San Francisco.
În octombrie, Departamentul de Autovehicule din California a ordonat Cruise să-și scoată mașinile fără șofer de pe drumurile statului, numindu-le un risc pentru public și spunând că compania a denaturat siguranța tehnologiei sale.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi a deschis în octombrie o investigație cu privire la riscurile pietonilor expuși la Cruise, iar consiliul Cruise a angajat firma de avocatură Quinn Emanuel pentru a revizui răspunsurile conducerii Cruise la autoritățile de reglementare, care investighează accidentul din 2 octombrie.
CITEȘTE ȘI VIDEO Cum arată din avion cel mai nou nod rutier între 2 autostrăzi, de pe Autostrada Bucureștiului. Va fi deschis în doar câteva zile”Ultimii 10 ani au fost extraordinari și sunt recunoscător tuturor celor care au ajutat Cruise pe parcurs”, a scris Vogt în e-mailul său.
Într-o postare pe platforma de socializare X, la scurt timp după demisia sa, el a adăugat: ”Cruise este abia la început și cred că are un viitor mare în față”.
Barra le-a spus investitorilor că Cruise ar putea genera venituri de 50 de miliarde de dolari până în 2030. Compania a pierdut peste 700 de milioane de dolari în trimestrul al treilea al acestui an, din planurile sale de a extinde operațiunile în 15 orașe din SUA.