Franța a interzis zborurile interne pe distanțe scurte acolo unde există alternative cu trenul, în încercarea de a reduce emisiile de carbon, scrie BBC.
Legea a intrat în vigoare la doi ani după ce legislatorii au votat pentru eliminarea rutelor în care aceeași călătorie poate fi făcută cu trenul în mai puțin de două ore și jumătate, scrie G4Media.ro.
Interdicția exclude practic toate călătoriile cu avionul între Paris și orașe precum Nantes, Lyon și Bordeaux, în timp ce zborurile de legătură nu sunt afectate.
Criticii au descris ultimele măsuri ca fiind „interdicții simbolice”.
Laurent Donceel, șeful interimar al grupului industrial Airlines for Europe (A4E), a declarat pentru agenția de presă AFP că „interzicerea acestor călătorii va avea doar efecte minime” asupra producției de CO2.
El a adăugat că guvernele ar trebui, în schimb, să sprijine „soluții reale și semnificative” la această problemă.
Companiile aeriene din întreaga lume au fost grav afectate de pandemia de coronavirus, site-ul Flightradar24 raportând că numărul de zboruri de anul trecut a scăzut cu aproape 42% față de 2019.
Guvernul francez s-a confruntat cu apeluri pentru a introduce reguli și mai stricte.
Convenția cetățenilor francezi pentru climă, creată de președintele Emmanuel Macron în 2019 și care a inclus 150 de membri ai publicului, propusese eliminarea călătoriilor cu avionul acolo unde existau călătorii cu trenul de mai puțin de patru ore. Dar această perioadă a fost redusă la două ore și jumătate după obiecțiile unor regiuni, precum și ale companiei aeriene Air France-KLM.
CITEȘTE ȘI România - al doilea mare exportator și importator de grâu din UEGrupul francez de consumatori UFC-Que Choisir solicitase anterior parlamentarilor să mențină limita de patru ore.
„În medie, avionul emite de 77 de ori mai mult CO2 per pasager decât trenul pe aceste rute, chiar dacă trenul este mai ieftin și timpul pierdut este limitat la 40 de minute”, a spus aceasta.
De asemenea, a cerut „garanții că [compania națională de căi ferate franceză] SNCF nu va profita de această ocazie pentru a mări în mod artificial prețurile sau pentru a degrada calitatea serviciilor feroviare”.