FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România
scris 27 sep 2024

În inima Munților Carpați din România, AKTOR Construction execută unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din regiune, care va transforma legătura feroviară dintre Brașov și Sighișoara. Acest proiect revoluționar, parte a Coridorului Rin-Dunăre, va moderniza ruta de transport prin România, conectând țara mai eficient la rețeaua europeană. Utilizarea inovatoare de către AKTOR a mașinilor de forat tuneluri (TBM) reprezintă un salt înainte în tehnologia de inginerie și construcție din regiune.

Iată o privire mai atentă asupra progresului prin imagini senzaționale și cifrele din spatele succesului proiectului.

Urmărește-ne și pe Google News

Începutul unei călătorii

Evenimente

20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum

Foto 1 & 2: Începutul călătoriei TBM Eleni

TBM Eleni a început să foreze în martie 2024 și a depășit 530 de metri la jumătatea lunii septembrie, croindu-și cale prin terenul muntos.

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

Foto 2: TBM Varvara în acțiune

Varvara a pornit în mai 2024 și a forat deja peste 350 de metri până la jumătatea lunii septembrie, dând un nou avânt acestei inițiative cu două tuneluri gemene. Acum, ambele TBM-uri sunt adânc în munte, „lăsând” în urmă tuneluri impecabile.

 

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

 

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

Împreună, aceste mașini sculptează munții pentru a construi o pereche de tuneluri cu o lungime de 6,9 kilometri fiecare, scurtând considerabil traseul feroviar dintre Racoș și Apața. Aceste două tuneluri fac parte din viitoarea linie de cale ferată Brașov-Simeria, inclusă în Coridorul Rin-Dunăre, secțiunea Brașov - Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul format din AKTOR SA - Alstom Transport SA - Arcada Company.

Excelență în inginerie - Puterea TBM-urilor

Foto 3: Vedere de aproape a frontului de tăiere TBM

Cele patru TBM-uri proiectate la comandă pentru acest proiect sunt printre cele mai avansate din categoria lor. Aceste utilaje EPB (Earth Pressure Balance), cunoscute pentru siguranța și precizia lor, taie prin rocă solidă într-un ritm mediu de până la 10-15 metri pe zi, odată ce sunt complet operaționale.

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

Foto 4: Instalarea inelelor de beton

15.714 inele de beton prefabricate (aproximativ 110.000 de segmente) vor fi utilizate pentru a acoperi tunelurile cu un volum de beton de 280.000 de metri cubi. Fiecare inel formează coloana vertebrală a acestor tuneluri cu diametrul interior de 8,6 metri, asigurând stabilitatea pe măsură ce TBM-urile înaintează. Diametrul exterior al tunelurilor este de 9,4 m.

 

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

Precizie și progres - forare și nu numai'

Alexandra și Konstantina, gata de forare

Alte două TBM-uri, Alexandra și Konstantina, sunt pregătite să înceapă forarea pe perechea nordică de tuneluri de lângă Homorod. Aceste utilaje, care în prezent sunt supuse testelor finale, vor adăuga încă 5,1 kilometri de tunel fiecare, sporind și mai mult capacitatea liniei de cale ferată.

 

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

Foto 6: Inima operațiunii - centrul de comandă și centrul tehnologic

TBM-urile reprezintă în sine o tehnologie inovatoare de forare a tunelurilor. În plus, AKTOR utilizează și alte tehnologii de ultimă oră, inclusiv sistemul TBM HK CONNECTED pentru controlul de la distanță al tuturor funcțiilor operaționale ale TBM-ului, sistemele VMT pentru navigarea precisă a TBM-ului și monitorizarea automată și în timp real a convergențelor și a tensiunii din tuneluri în timpul construcției acestora. Acestea asigură o forare eficientă și precisă, chiar și în terenuri dificile.

 

FOTO Tuneluri prin Carpați: Etapă importantă pentru AKTOR în cel mai mare proiect feroviar din România

AKTOR Construction este membră a Grupului Intrakat, lider în sectorul construcțiilor, infrastructurii, concesiunilor/parteneriatelor public-private (PPP), surselor regenerabile de energie (RES), stocării energiei, dezvoltării imobiliare, proiectelor de mediu și tehnologiilor digitale din Grecia, cu o prezență semnificativă în Europa de Sud-Est, listată la Bursa din Atena din 2001.

viewscnt
Afla mai multe despre
aktor
tunel