Deși a avut o strategie de electrificare diferită față de principalii concurenți, Toyota nu a putut sta deoparte de propulsia electrică. În China, unde cererea de astfel de vehicule este foarte mare, japonezii au lansat două noi modele.
Toyota Motor a prezentat la Beijing, în cadrul salonului auto, două noi automobile complet electrice „centrate pe inteligență, electrificare și diversificare”. Noile bZ3C și bZ3X fac parte din strategia companiei de „abordare pe mai multe căi” a neutralității de carbon.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toyota a fost reprezentată la eveniment chiar de vicepreședintele executiv și Chief Technology Officer Hiroki Nakajima, care a spus ziariștilor că modelele au fost dezvoltate special pentru chinezi: „Ce fel de BEV ar aduce zâmbete pe fețele clienților noștri chinezi? Lucrând cu partenerii noștri din China, această căutare ne-a condus la bZ3C și bZ3X”. Cele două automobile sunt derivate din două concepte ce fuseseră prezentate în 2023, la Shanghai.
Ambele modele vor fi vândute începând din acest an, pe piața locală din China.
Modelul bZ3C a fost dezvoltat în comun de Toyota, BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY CO, FAW Toyota Motor și Intelligent ElectroMobility R&D Center TOYOTA China. Modelul este un crossover cu propulsie electrică gândit pentru a fi utilizat de clienții tineri din Generația Z.
Al doilea model, bZ3X, a fost dezvoltat în comun de Toyota, Guangzhou Automobile Group, Toyota Motor și IEM TOYOTA. Acesta este un SUV de familie, care oferă un spațiu interior mare, bazat pe conceptul de „casă mobilă”.
Ambele modele sunt echipate cu cele mai noi sisteme de asistență pentru șofer, cu tehnologii inteligente, conectate.
CITEȘTE ȘI VIDEO Ninge pe Transalpina. Apel al drumarilor către șoferiToyota nu a dat nicio informație despre posibilitatea ca aceste două modele să fie vândute în viitor și pe piețele internaționale, unde deocamdată oferă un singur model electric, bZ4X.
Denumirile mașinilor electrice ale Toyota includ particula bZ de la expresia "below Zero" lansată de constructorul japonez pentru a transmite mesajul referitor la ținta proprie pentru emisiile de CO2. De asemenea, codul ultimelor două cifre și litere semnifică segmentul din care face parte mașina (3 este compact) și tipul caroseriei (X este SUV iar C este coupe).