Noul Peugeot 308, modelul care a fost desemnat să lanseze noua siglă și noul limbaj de design al mărcii franceze, care acum este parte din Stellantis, a primit o caroserie Sport Wagon, la fel de sportivă, cel puțin din punct de vedere estetic.
Peugeot a lansat, la doar câteva luni după caroseria hatchback a compactei sale 308, modelul 308 SW, o mașină de familie, cu un design care lasă în urmă demodatele break-uri ale deceniilor trecute. Designerii Peugeot au reușit să păstreze suflul sport al hatchback-ului și pe caroseria care în mod tradițional are un scop esențial: să permită încărcarea cât mai multor bagaje. Primele informații transmise de constructorul francez, împreună cu fotografiile, arată că modelul va avea 4,64 metri lungime, cu un ampatament de 2,73 metri, ceea ce-l face unul dintre cele mai spațioase wagon-uri compacte. Mașina are un coeficient aerodinamic de 0,277, o valoare foarte bună pentru o astfel de caroserie, care contribuie și la o mai bună eficiență a motoarelor.
La interior, mai multe spații de depozitare au fost create de ingineri, pentru a face habitaclul cât mai util unei familii care merge în concediu. De asemenea, bancheta spate este prevăzută cu 3 module diferite, 40/20/40, ceea ce înseamnă că pot fi încărcate obiecte lungi, dar sunt menținute și două locuri pentru pasageri. Ușa portbagajului este motorizată și permite deschiderea fără mâini, iar podeaua poate fi reglată pe două niveluri diferite, pentru a permite obținerea unei suprafețe perfect plane, atunci când este nevoie. În total, spațiul pentru bagaje are 608 litri, respectiv, cu toate banchetele rabatate, 1.634 de litri.
CITEȘTE ȘI LISTA Prețuri Dacia Duster face-lift: posibile scumpiri pentru piața din RomâniaÎn rest. Peugeot 308 SW oferă toate tehnologiile regăsite pe hatchback-ul din care provine, inclusiv display-urile i-Cockpit și sistemele de asistență Drive Assist 2.0.
Motoarele propuse de Peugeot pentru această caroserie sunt două hibride de tip PHEV (cu încărcare), 225 e-EAT8 și 180e-EAT8, două versiuni pe benzină, PureTech 110 și 130 - a doua având și opțiunea unei cutii automate – și un motor diesel, cu opțiuni de cutie manuală și automată.