Constructorul german Mercedes-Benz, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, va prezenta în premieră, la Barcelona, în cadrul salonului dedicat transportului public, o versiune fuel cell a autobuzului eCitaro, care are o autonomie dublă față de cel electric cu baterii.
Primul autobuz electric de serie cu propulsie fuel cell, bazată pe pilele de hidrogen, va fi expus de Mercedes-Benz la Barcelona pe 4 iunie, în cadrul Global Public Transport Summit, un salon dedicat transportului de persoane. Autobuzul anunțat de Mercedes este gata de producția de serie, fiind dezvoltat pe structura autobuzelor eCitaro, cu baterii, pe care constructorul le vinde deja clienților săi.
Caroseria propusă acum este una articulată, care poate îmbarca până la 128 de pasageri, având o autonomie asigurată de rezervorul de hirdrogen de 350 de kilometri. Un eCitaro similar, cu baterii nichel-mangan-cobalt, poate parcuge până la 180 km, potrivit datelor oficiale ale companiei.
CITEȘTE ȘI TEST DRIVE Dacia Extreme, cea mai nouă și mai scumpă versiune de echipare a mărciiMercedes-Benz spune că o astfel de motorizare poate înlocui cu succes un autobuz cu motor cu combustie, având o autonomie comparabilă.
Arhitectura fuel cell instalată de Mercedes pe noul autobuz are la bază o baterie NMC alimentat cu energie de o pilă de hidrogen de 60 kW, care sunt coordonate de un computer „sofisticat” care reglează relația dintre baterie și celula de hidrogen pentru o eficiență maximă. Bateria de pe eCitaro fuel cell are o capacitate mai mare decât cele folosite în mod curent pe motorizările cu hidrogen, contribuind atât la stocarea mai bună a energiei recuperate, cât și la un management mai eficient al energiei electrice folosite.
Practic, Mercedes a instalat pe această versiune a lui eCitaro cea mai mare baterie pe care o regăsim și pe autobuzul full electric, de 392 kWh, ceea ce asigură resurse foarte mari șoferului, inclusiv pentru situațiile în care are nevoie de putere suplimentară (în pante sau când numărul de pasageri este foarte mare). Combinația baterie – hidrogen permite totodată ca autobuzul să poată parcurge distanțe foarte mari fără încărcare pe traseu, fiind luată în calcul doar încărcarea cu energie și alimentarea cu hidrogen exclusiv la garaj.
CITEȘTE ȘI Dacia urcă pe cea mai mare piață din Europa, dar se confruntă cu o popularitate în scădere a unor motoareMercedes spune că rezervoarele de hidrogen au fost testate pentru rezistența la foc, impact și temperatură în conformitate cu cele mai noi standarde din industrie, componentele, precum și sistemul de prindere de pe acoperiș fiind supuse unor teste de vibrații și de impact. Toate componente celulei de combustibil eCitaro au trecut cu succes testele.
Pe lângă noua pilă de combustibil instalată pe autobuzul eCitaro, Daimler Buses va prezenta la Barcelona și oferta de servicii, inclusiv sistemele de management destinate flotelor de autobuze, cu tehnologie ce asigură de la monitorizarea consumului de energie până la diagnoza la distanță în timp real.