Prototipul Mercedes Benz botezat Vision EQXX, care folosește cea mai nouă generație de baterii, a reușit să parcurgă o distanță record cu o singură încărcare, având un consum incredibil, de sub 10 kWh pentru 100 km.
Cei 1.202 kilometri dintre Stuttgart, Germania, și Silverstone, Marea Britanie, au fost parcurși de Vision EQXX, conceptul creat de Mercedes, fără să fie nevoie de o încărcare suplimentară a bateriei, transmite compania, care susține că este un nou record de consum pentru un vehicul electric. Consumul mediu al mașinii a fost de 8,3 kWh/100 k, datorită tehnologiilor care permit managementul termic al bateriei. Testul anterior realizat de acest automobil a acoperit 1.008 kilometri, iar consumul mediu coborâse la 8,7 kWh/100 km.
Pentru a-și atinge ținta, Mercedes a reușit să facă un traseu ideal, parcus în condiții de vară, fiind utilizată inclusiv o porțiune de autostradă închisă. Din Franța, Vision EQXX a intrat în Eurotunel, din Calais, pentru a parcurge drumul către Marea Britanie. Apoi a ocolit Londra și a ajuns în Silverstone la circuitul de Formula 1, unde a parcurs mai multe ture de circuit, până la epuizarea bateriei.
„Călătoria continuă, chiar mai departe, chiar mai eficient! Încă o dată, Vision EQXX a dovedit că poate acoperi cu ușurință peste 1000 de km cu o singură încărcare a bateriei, de această dată cu un set total diferit de condiții reale. Având în vedere că Mercedes-Benz dorește să devină complet electric în 2030, acolo unde condițiile de piață vor permite, este important să arătăm întregii lumi ce putem obține în termeni reali printr-o combinației de tehnologie de ultimă generație, muncă în echipă și determinare”, a declarat Markus Schafer, membru în board-ul companiei, responsabil cu dezvoltarea și achizițiile.
CITEȘTE ȘI Volkswagen lansează comenzile pentru înlocuitorul electric al lui Passat, ID.AERO. Când va fi debutul oficialCea mai mare provocare pentru aceste test au fost temperaturile, care au atins 30 de grade, punând la încercare controlul termal al bateriei, pe fondul unui trafic intens în anumite zone ale traseului.
Parcursul a durat 14 ore și 30 de minute, timp de condus efectiv, în care aparatura de la bord a fost folosită doar dacă a fost necesar. De exemplu, aerul condiționat a fost pornit timp de opt ore din totalul de 14, având un impact minim asupra consumului. Viteza medie cu care s-a deplasat a fost de 83 km/h, cu un vârf al vitezei de 140 km/h, pe autostradă.
Bateria cu care este echipat modelul Mercedes are aproximativ 100 kWh, iar motorul are o putere de 180 kW. Coeficientul aerodinamic este foarte mic, 0,17, în timp ce datele tehnice ale mașinii arată că avem de-a face cu un vehicul suficient de mare și greu: 4,975 metri, cu un ampatament de 2,8 metri, dar și o greutate de 1.755 kg.
Modelul Mercedes Vision EQXX va fi prezent în acest weekend la Goodwood Festival of Speed, în Marea Britanie, unde va parcurge celebra probă de traseu montan.