Hyundai a efectuat primul test pe drumuri publice cu un camion autonom, cu o capacitate de 40 de tone, plus remorcă, care are un nivel de autonomie 3.
Constructorul coreean de automobile Hyundai a anunțat finalizarea cu succes a primului test pe drumuri publice cu camionul Xcient, un vehicul de 40 de tone capacitate, la care a fost atașată și o remorcă, care dispune de tehnologie de rulare autonomă de nivel 3, potrivit standardelor internaționale. Asta înseamnă că mașina poate vira singură, poate accelera și frâna, pentru a se deplasa în trafic fără intervenția șoferului. Acesta este însă obligatoriu să supravegheze mașina și să preia comanda dacă situația o impune.
Testul realizat în Coreea de Sud a acoperit circa 40 de kilometriîn trafic real. „În această fază este nevoie de conducătorul auto, pentru a controla manual autovehiculul în diverse situații, dar cred că vom atinge curând nivelul 4 de autonomie”, a declarat Maik Ziegler, Ph.D., Director of Commercial Vehicle R&D Strategy Group la Hyundai Motor Company.
Testul Hyundai a fost realizat în baza unei licențe temporare emisă de autoritățile coreene, pe o șosea pe care limita de viteză este de 90 km/h, în zona portului Incheon.
Potrivit Hyundai, camionul Xcient este dotat cu un sistem avansat de navigație autonomă, cu senzori similari cu cei utilizați pentru autoturismele autonome, dar și cu 10 senzori optimizați pentru camioanele de mare tonaj (inclusiv trei camere amplasate în fața, lateral și spate, două radare față și spate și unul pentru unghiul de bracaj al semiremorcii) care analizează în timp real schimbarea unghiului dintre camion și semiremorca, pentru stabilitate în viraje foarte strânse. Informațiile acumulate de fiecare senzor se află în stransă legatură cu harta HD și sunt transmise către calculatorul de bord pentru localizare.
În funcție de situație, acesta controlează cu acuratețe viteza, direcția și frânarea. În plus, a fost implementat și un nou sistem de control al direcției (MAHS: Motor Assist Hydraulic Steering), dezvoltat de Hyundai Mobis. MAHS dispune de un mecanism precis care controlează unghiul de direcție în funcție de decizia luată de unitatea de comandă electronică, acest aspect minimizând efortul necesar pentru conducerea autovehiculului.
CITEȘTE ȘI FOTO Viitorul Super-Duster va avea o denumire specială, din limba latină. Când va fi lansată versiunea mai luxoasă a lui DusterHyundai a mai anunțat cu această ocazie că se concentreaza pe dezvoltarea tehnologiilor necesare deplasării vehiculelor în convoi, având planuri de comercializare a acestor sisteme începând din 2020.
Hyundai are o experiență destul de importantă în materie de vehicule autonome, în 2017, modelul Ioniq finalizând cu succes testele de condus autonom de nivelul 4, in timp ce, anul acesta, cu ocazia Jocurilor Olimpice de Iarna de la Pyeongchang, Nexo si Genesis G80 au parcurs un traseu de 190 km tot la nivelul 4 de condus autonom.