BMW a anunțat în urmă cu câteva zile lansarea unei versiunii limitate a modelului M850ixDrive Gran Coupé, una creată de artistul Jeff Koons în parteneriat cu constructorul bavarez. În scurt timp, cele 99 de exemplare ale seriei limitate au fost vândute, doi dintre clienți fiind români.
Cu un preț de aproximativ 350.000 de euro (preț necomunicat oficial, disponibil doar la cerere), automobilul BMW THE 8 X JEFF KOONS, „cel mai elaborat automobil din toată istoria BMW”, a devenit vedeta pieței auto a României. Potrivit reprezentanților BMW România, reprezentanța mărcii din România a vândut două exemplare dintr-o serie globală limitată la 99 de unități, ceea face ca țara să intre pe o listă extrem de scurtă a destinațiilor acestui model exclusivist.
Mașina a fost prezentată în premieră publicului la Los Angeles, în weekendul care a trecut, marca BMW fiind un partener vechi al târgului de artă Frieze. De atunci, aproape toate cele 99 de exemplare prevăzute a fi fabricate au fost deja vândute, iar două dintre ele vor lua calea României.
Reprezentanții BMW România au transmis Profit.ro că doi clienți din țară au comandat automobilul și așteaptă acum să le fie livrat.
BMW investește de foarte mult timp în artă și își asociază brandul cu artiști celebri. Oliver Zipse, CEO al mărcii bavareze, spune că marca se dezvoltă prin căutarea de noi provocări.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia a făcut rost de semiconductori și a chemat muncitorii de acasă, în weekendPeste 200 de ore de lucru pentru vopsire
Designul combină 11 culori diferite pentru exterior, de la albastru la argintiu, precum și de la galben la negru. Doar două mașini vor fi produse în fiecare săptămână. Scaunele sunt acoperite cu piele vopsită în roșu și albastru, evocând culorile super eroilor din universul benzilor desenate, precum și pe cele ale BMW M, divizia de înaltă performanță a companiei. Liniile din spate în formă de explozie sunt un omagiu direct adus modelului BMW Art Car din 2010 creat de artist, în timp ce "POP!" pe fiecare parte, precum și imaginile cu vapori simbolizează puterea și viteza THE 8 X JEFF KOONS, potrivit artistului.
Specialiștii în vopsire au petrecut circa 200 de ore de muncă manuală pentru vopseaua exterioară, unde elemente de culoare sunt aplicate adesea sub lupă.
Fiecare automobil vine cu un certificat semnat de Jeff Koons, care, pe lângă semnătura CEO-ului Oliver Zipse, conține și numărul individual de identificare al automobilului respectiv. Artistul a proiectat și supracoperta manualului mașinii. O altă semnătură a artistului se regăsește la interior, pe capacul de sub ecranul central.
Modelul BMW THE 8 X JEFF KOONS va fi expus publicului la Rockefeller Plaza din Manhattan, înainte ca un automobil să fie scos la licitație la Christie's din New York, la 4 aprilie. Toate veniturile din cea mai mare ofertă vor merge către Centrul Internațional pentru Copii Dispăruți și Exploatați (ICMEC). De peste două decenii, Jeff Koons susține personal organizația non-guvernamentală.
După premiera mondială, THE 8 X JEFF KOONS va fi prezentat la târguri și evenimente de artă din Europa, Asia și Orientul Mijlociu, inclusiv cea de-a 16-a ediție a Istanbul Contemporary, Paris Photo, Goodwood Festival of Speed, Art Dubai, West Bund Art & Design Fair Shanghai și Art Basel Hong Kong.
Istoria BMW Art Cars
Inițiat de francezul Hervé Poulain, pilot de curse și pasionat de artă, și conceput în colaborare cu fondatorul BMW Motorsport, Jochen Neerpasch, primul BMW Art Car a fost comandat atunci când ambii i-au cerut lui Alexander Calder să creeze designul mașinii de curse BMW a lui Poulain în 1975.
De atunci, 19 artiști din întreaga lume au creat automobile BMW ale vremurilor lor. Modelele BMW Art Cars semnate de Roy Lichtenstein, Esther Mahlangu, Jenny Holzer, Andy Warhol, David Hockney, Ólafur Elíasson, Frank Stella, Robert Rauschenberg, Cao Fei și John Baldessari, printre alții, sunt toate inspirate de evoluțiile în artă, design și tehnologie. Jeff Koons a proiectat cel de-al 17-lea BMW Art Car în 2010, BMW M3 GT2, care a concurat și în cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Anul trecut, cu ocazia împlinirii a 50 de ani de angajament cultural al BMW Group anul trecut, Art Cars au intrat în universul digital și de atunci sunt prezentate în augmented reality. Prin aplicația gratuită Acute Art, sculpturile digitale rulante sunt accesibile oricui de pe mapamond în orice moment.