Dacia va lansa anul viitor atât un urmaș al lui Spring, cât și un automobil de clasă C concurent cu VW Golf, Opel Astra sau Hyundai i30. Acesta din urmă va avea o carosorie de tip hatchback clasic, cu elemente de crossover.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Liniile sale, așa cum se întrevăd din cele mai noi fotografii-spion, combină proporțiile unui hatchback cu cele ale unui SUV Coupe. Linia spatelui, puternic înclinată, amintește de Hyundai Ioniq 5 sau de Audi Q8, în timp ce restul detaliilor vorbesc despre ceea ce va fi noul model.
În primul rând, informațiile obținute de Profit.ro arată că mașina va avea o lungime între 4,40 – 4,50 metri.
Va fi un model compact clar, mai lung decât Duster, dar mai scurt decât Bigster sau Jogger. Fotografiile apărute lasă se vadă foarte clar o consolă față ceva mai lungă decât cea de pe Duster și Bigster. Asta înseamnă că va fi folosită o versiune alungită a platformei CMF-B, dar proporțiile acesteia vor fi diferite comparativ cu Bigster, posibil mai apropiate de Jogger.
Elementul principal va fi partea din spate, acolo unde portbagajul generos va avea o formă înclinată, dinamică, cu accente sportive. De altfel, toată mașina va avea o postură mult mai așezată, cu o gardă la sol mai redusă comparativ cu Duster/Bigster. Anvelopele cu care a fost fotografiată au caracteristici de stradă, cu o înălțime redusă, specifică mașinilor mai sportive.
La nivel de motorizări probabil că vor fi cele mai puține surprize, pentru că este cunoscută în acest moment toată gama de motoare pe care Dacia o va implementa începând din acest an pe modelele sale. Pe de o parte vor fi toate versiunile de motoare de 1.2 litri, turbo, cu GPL sau nu, dar și mild-hybrid pe 48 de volți. Pe de altă parte, noul hibrid de 1.8 litri și 155 CP va fi indiscutabil prezent, ca vârf de gamă.
Nu în ultimul rând, cel mai probabil nu vom discuta despre o versiune 4x4 cu motor electric pe spate, pentru că nu este specifică clasei compacte o astfel de motorizare, dar asta nu înseamnă că Dacia nu ar putea face o surpriză fanilor cu acest motor.
Numele noului model ar putea fi unul dintre cele înregistrate în acest an de Renault. Shaper ar părea potrivit, având în vedere că se încadrează în familia de cuvinte care sugerează o activitate (în limba engleză), așa cum modelul electric se speculează că se va numi Evader.
Dat fiind că acest aspect este cel mai puțin important pentru mașină în acest moment, rămâne să așteptăm momentul debutului.
Acesta este prevăzut pentru anul 2026, iar o premieră ar putea avea loc vara viitoare, cu lansare pe piață la începutul lui 2027, când va fi demarată și producția în uzina din România a mărcii.
Aici au rămas în producție, în acest moment, doar cele două SUV-uri, Duster și Bigster, cu un bonus reprezentat de mașinile Sandero și Logan destinate pieței din România. Viitorul C-Neo va readuce volumele produse la valori ridicate.
Șefii Dacia, vicepreședintele Frank Marotte și directorul pentru România Mihai Bordeanu, au confirmat într-o discuție cu Profit.ro, la începutul acestei luni, lansările din 2026.
„Avem un model electric de succes în Europa, Spring, și am anunțat pentru 2026 un nou model electric de segment A”, a spus Marotte. „Un al doilea model, de segment C, va fi anunțat în 2026. La mijlocul lui 2026 vom avea toate detaliile”, a mai spus Marotte, informația fiind confirmată de directorul Dacia în Europa de Sud-Est, Mihai Bordeanu.
N.R. Fotografia sub camuflaj a fost publicată de Motor.es. Mai multe imagini pot fi văzute AICI.

Fotografia cu mașina completă reprezintă o simulare computerizată (CGI) realizată de Profit.ro. Reproducerea acesteia este permisă cu citarea sursei.















