Ford va lărgi gama nou-lansatei generații Focus cu o versiune cu propulsie micro-hibridă, echipată cu motorul 1.0 EcoBoost.
Ford Focus va avea, începând din 2020, versiune hibridă, astfel că va putea intra în rândul mașinilor de volum care au o propulsie hibridă. Aceasta nu va fi una plug-in, ci doar un mild-hibrid, care va utiliza o baterie de 48 de volți și va recupera energia de frânare, pentru a o folosi în situațiile în care mașina are nevoie de un surplus de energie sau în regim de rulare constantă (coasting).
Mașina va fi lansată exact în doi ani de la lansarea celei de-a patra generații, respectiv în aprilie 2020.
Jim Farley, șeful marketingului Ford, este de părere că tehnologia bazată pe bateriile de 48 de volți va fi una importantă, de volum, pentru marca americană. Versiunea va fi marketată în funcție de piață, pentru emisiile scăzute care ar putea aduce taxe mai mici, dar și pentru echipamentele de top pe care le va oferi în gamă și puterea mai mare pe care o va avea mașina.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Top 30 autoturisme: Schimbări pe piața din România, unele modele pierd clienți, niciun autovehicul premium nu mai prinde clasamentul. Care sunt cele mai înmatriculate mașini după dispariția taxei autoTehnologia mild-hybrid este o invenție care aduce propuslia hibirdă mai aproape de producîători și de cumpărători. Ea folosește o baterie Li-Ion cu o tensiune mai mare, pentru a fi mai eficientă la recuperarea energiei. Sistemele anterioare, micro-hibrid, care folosesc baterii standard de 12 volți, au un randament mic și nu oferă un câștig semnificiativ. Deocamdată, sistemul a fost introdus doar de producătorii premium, fiind pregătite noi modele bazate pe această propulsie în perioada imediat următoare.