EXCLUSIV FOTO Cine mai luase în vizor proiectul primului aeroport privat din România, dar nu s-a mai înscris în competiție: fiii lui Tender și Păunescu, plus un american

EXCLUSIV FOTO Cine mai luase în vizor proiectul primului aeroport privat din România, dar nu s-a mai înscris în competiție: fiii lui Tender și Păunescu, plus un american
scris 21 mar 2024

Singura ofertă primită de Consiliul Județean Ialomița la licitația de concesionare a activelor fostului aerodrom militar Alexeni, în vederea construirii și operării primului aeroport privat din România, a fost cea venită din partea consorțiului româno-ucrainean, care și-a și adjudecat contractul, însă proiectul s-a aflat și în vizorul unei alte companii, care în cele din urmă nu s-a mai înscris în competiție.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

A fost depusă o singură ofertă pentru licitația de bunuri aparținând domeniului public al județului Ialomița, pentru realizarea obiectivului de investiții <Proiect de construire și funcționalizare a Aeroportului Alexeni, județul Ialomița>″, au transmis, pentru Profit.ro, reprezentanții CJ Ialomița.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV DECIZIE Perioada fără amenzi la e-Factură, extinsă. Vor fi trimise notificări CITEȘTE ȘI EXCLUSIV DECIZIE Perioada fără amenzi la e-Factură, extinsă. Vor fi trimise notificări
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Însă în martie anul trecut a fost fondată firma Alexeni Airport SRL, cu obiect principal de activitate ″servicii anexe transporturilor aeriene″. Scopul înființării a fost chiar participarea la licitația de concesionare, potrivit informațiilor Profit.ro, nefiind limpede motivul pentru care acest lucru nu s-a mai întâmplat.

Asociații Alexeni Airport SRL sunt Teodor Tender, mezinul omului de afaceri Ovidiu Tender (40%), firma imobiliară Project North BN SRL, controlată de avocatul Răzvan Ioan Păunescu, fiul cel mare al antreprenorului George Constantin Păunescu (30%), și un american implicat în industria aero militară, Oren Levy, partener din 2021 cu familia Păunescu (30%).

OMV Petrom și-a bugetat un profit mai mare cu o treime pentru acest an. Socoteala de-acasă s-ar putea să nu se potrivescă cu cea din târg CITEȘTE ȘI OMV Petrom și-a bugetat un profit mai mare cu o treime pentru acest an. Socoteala de-acasă s-ar putea să nu se potrivescă cu cea din târg

Oren Levy este managing partner la grupul american de companii Coastal Mechanics, specializat în furnizarea de piese de schimb, echipamente și servicii de mentenanță pentru aeronave militare.

Grupul este prezent și pe plan local din punct de vedere juridic, din 2021, prin Coastal Mechanics Romania SRL, administrată de Levy și de fostul comandor SRI Alexandru Sas, cu obiect de activitate ″repararea și întreținerea aeronavelor″.

Aeroitalia cumpără o companie aeriană românească CITEȘTE ȘI Aeroitalia cumpără o companie aeriană românească

Americanii au însă numai 49% din părțile sociale, restul fiind în posesia firmelor Dac Air SA și Centrul de Afaceri București SRL, potrivit termene.ro.

FOTO Tentativă de fraudă în România cu oferte McDonald\'s CITEȘTE ȘI FOTO Tentativă de fraudă în România cu oferte McDonald's

Dac Air SA a fost controlată în trecut în mod direct de către George Constantin Păunescu. Acționar majoritar (88%) este în prezent entitatea americană World Capital NY Corporation. Centrul de Afaceri București este deținută direct de către Păunesc senior, cu 95,6% din capital.

Fostul aerodrom militar Alexeni, construit în 1954, a fost abandonat în 2001 și dezafectat în 2002.

În 1975, la Alexeni a fost prezentat primul avion cu reacție românesc, în prezența lui Nicolae Ceaușescu.

Eldrive se împrumută din nou și pentru România, pregătind peste 4.300 stații de încărcare a mașinilor electrice CITEȘTE ȘI Eldrive se împrumută din nou și pentru România, pregătind peste 4.300 stații de încărcare a mașinilor electrice

Începând din toamna lui 2022, Consiliul Județean Ialomița a organizat mai multe licitații pentru concesionarea activelor aerodromului, reușind doar recent să atribuie contractul. Ideea construirii unui nou aeroport pe amplasamentul celui existent dezafectat este însă mult mai veche, fiind avansată, de exemplu, în 2009, de către ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu.

Investiția de acum pentru noul aeroport este estimată la 400 milioane euro. Consorțiul concesionar are ca lider de asociere firma Avant Airports din Târgu Mureș, deținută de Mircea Tudor (33%), Vizant Partners a lui Valentin Vizant (33%), Avant Petroleum (24%) și Carmen Bahrim (10%). Celălalt asociat este compania Avtomagistral Pivden din Ucraina, ofertantă în diferite proiecte de infrastructură din România și implicată și în reconstrucția pistei aeroportului Satu Mare.

viewscnt
Afla mai multe despre
aeroport privat alexeni
concesiune aeroport alexeni
proiect aeroport privat alexeni
fostul aerodrom alexeni
familia tender
familia păunescu