Aeroportul Internațional Otopeni Henri Coandă și Aeroportul Internațional Băneasa Aurel Vlaicu sunt deja pregătite pentru operare în sistem Schengen, trecerea la noul mod de operare urmând să aibă loc instantaneu, fără ca traficul de pasageri să fie perturbat, a transmis pentru Profit.ro Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).
"Aeroporturile Capitalei, gestionate de către CN Aeroporturi București, au încheiat pregătirile pentru operare în sistem Schengen / non-Schengen. Astfel, de exemplu, sunt deja amplasate pe poziție și conectate la sistemul informatic ghișeele de control de frontieră pentru fluxurile non-Schengen și este amplasată signalistica aferentă acestor fluxuri.
La momentul desemnat pentru aderarea României la spațiul Schengen, trecerea la noul mod de operare se va putea face practic instantaneu, fără ca traficul de pasageri să fie perturbat", spune compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acordul înseamnă că, pe viitor, călătorii din România și Bulgaria nu vor mai fi nevoiți să zboare spre alte țări din UE prin terminalele internaționale, ci vor folosi terminale speciale. Pașapoartele vor fi verificate doar la poarta de îmbarare de către companiile aeriene, cu sprijinul poliției.
Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea în februarie 2010 și administrează cele două aeroporturi principale ale României, respectiv Aeroportul Internațional Otopeni Henri Coandă și Aeroportul Internațional Băneasa Aurel Vlaicu.
Compania a raportat un business de 954,86 milioane de lei și un profit net de 303,9 milioane de lei în 2022. Acționarii CN Aeroporturi București sunt Ministerul Transporturilor - 80% și Fondul Proprietatea - 20%, conform termene.ro.