Mercedes oprește definitiv producția modelelor entry-level, respectiv sedanul A Class și compacta B Class, din cauza lipsei de profitabilitate. Alte modele ar putea să dispară din gamă, pentru a face loc celor mai scumpe și electrificate.
Audi a decis o măsură similară - VEZI AICI
Mercedes are un plan foarte bine stabilit pentru trecerea la propulsia exclusiv electrică pe toată gama, începând din 2032, iar restructurarea gamei de automobile a mărcii germane face parte din acest proces. În următorii 10 ani, Mercedes-Benz va fi nevoită să producă și să vândă în continuare mașini cu motoare cu combustie, iar decizia privind selecția gamei ce va merge mai departe va fi extrem de dură. Planurile Mercedes prevăd ca, odată cu lansarea următoarei generații S Class, în 2028, compania care s-a separat recent de afacerile cu camioane și autobuze să înceapă trecerea la electrificarea completă.
CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmentePentru segmentul compact, Mercedes-Benz pregătește o nouă platformă, care să acopere necesitățile de dezvoltare pentru următorii ani. MMA (Mercedes Modular Architecture) va fi lansată în 2024 și se va regăsi pe toate modelele mărcii, atât cu motoare cu combustie, cât și electrice, cu excepția celor de mari dimensiuni (EQE, EQS). Din cauza costurilor prea mari, raportate la profiturile generate, o parte din modelele actuale vor dispărea. Cel mai cotroversat este B Class, care a mai trecut prin perioade de dizgrație în istoria recentă a mărcii și acum are decizia de oprite, potrivit Automobilwoche. De asemenea, A Class sedan va fi și el oprit, odată cu finalul generației curente, împreună cu CLA Shooting Brake (wagon-ul CLA), care de asemenea nu se bucură de un succes remarcabil. Vor fi menținute, în schimb, hatchback-ul A Class (concurent cu Audi A3 și BMW Serie 1), CLA, dar și SUV-urile GLA și GLB.
Din punct de vedere al propulsiilor electrice, noua platformă Mercedes va permite instalarea de motoare electrice pe ambele punți, baterii generoase la partea inferioară, arhitectură pe 800 volți și o densitate de energie a bateriilor de până la 920 Wh/litru, față de 550Wh/litru cât se poate atinge astăzi. Viteza de încărcare a acestui sistem va crește de până la cinci ori la momentul lansării primelor modele.
În segmentul premium, șeful Audi, Markus Duesmann, a confirmat deja că marca va renunța la modelele entry-level odată cu încheierea ciclului de viață al actualelor generații. Este vorba despre A1, un model de clasă B, similar cu VW Polo ca dimensiuni și care nu a avut niciodată concurent în segment, și SUV-ul Q2, construit pe versiunea compactă a platformei MQB. În ceea ce privește BMW, s-a vorbit despre o posibilă renunțare la unele versiuni ale Seriei 2, precum și la SUV-ul X2, ambele din segmentele entry ale mărcii.