Dacă structurile celor 10 stații ale viitoarei magistrale 5 de metrou Drumul Taberei sunt realizate în proporție cuprinsă între 80-100%, lucrările de amenajare pentru aproape jumătate dintreacestea nici nu au început sau sunt la un nivel incipient. Două stații au zero finisaje, în condițiile în care la finele anului ar trebui să înceapă probele cu trenuri, iar de anul viitor stațiile chiar ar trebui deschise pentru călători.
Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei, finanțată în principal din fonduri europene, ar fi trebuit dată în folosință încă din 2015, dar acest termen a fost prelungit în nenumărate rânduri, astfel încât ultimele estimări ale Metrorex indică primul trimestru al anului viitor ca ultim termen de la care bucureștenii pot spera că pot circula cu metroul în zonă.
Un document oficial redactat recent și prezentat acum de Profit.ro relevă însă că stadiul lucrărilor de amenajare la unele din cele 10 stații ale magistralei nu este dătător de speranță pentru finalizarea acestora în termenul estimat.
CITEȘTE ȘI Cea mai circulată linie de metrou, folosită intens și de corporatiști, va fi modernizatăPotrivit sursei citate, comparabil cu lucrările de amanejare, lucrările de construcție a structurilor stațiilor sunt aproape finalizate, astfel încât stația Orizont are o structură realizată în proporție de 100%, Valea Ioamiței are structura construită la 99,5%, iar Tudor Vladimirescu la 99%.
Stațiile Râul Doamnei și Academia Militară stau însă cel mai prost, având structura realizată în proporție de 81%, respectiv 89%.
Cele două stații stau însă și cel mai prost în privința lucrărilor de amenajare, în cazul stației Academia Militară finisajale fiind realizate doar în proporție de 0,5%, în timp ce la Râul Doamnei nici nu au început.
CITEȘTE ȘI Oficiul European de Luptă Antifraudă verifică banii UE cheltuiți la Magistrala 5 de metrou. Acuzații de nereguliDe asemenea, stația Parc Drumul Taberei are finisajele realizate la un nivel de 12%, în timp ce pentru stația Eroilor 2 gradul de realizare a finisajelor este de 32%.
În cazul celorlalte stații, gradul de execuție a finisajelor variază între 83-85%.
Conform datelor citate, primele probe cu trenuri ar trebui să fie efectuate la finele acestui an, iar valoarea totală reactualizată a proiectului, conform devizului general, este de 3,22 miliarde lei.
Proiectul Magistrala 5 de metrou - Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiței va avea o lungime totală de aproape șapte kilometri, un număr de 10 stații și un depou. Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde lei cu TVA.
Constructorul secțiunii Râul Doamnei - Eroilor din Magistrala 5 este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (România).