Producătorul suedez de rulmenți SKF, lider al pieței rulmenților la nivel global și unul dintre cei mai mari furnizori pentru industria auto, a anunțat că Daimler a deschis un proces de daune împotriva sa, ca urmare a deciziei UE, luată împotriva SKF.
Compania suedeză a fost în 2014 în centrul unui dosar de investigare a unei posibile înțelegeri anticoncurențiale cu alte companii din piață, pentru vânzarea de rulmenți către industria auto europeană. Ancheta făcută de organismele antitrust ale Comisiei Europene a stabilit că suedezii împreună cu alți 5 producători au încălcat legislația europeană în materie. Decizia din martie 2014 a fost de amendare a SKF și a celorlalți furnizori de rulmenți cu aproape 1 miliarde de euro. Au fost implicate două companii europene, SKF și Schaeffler, și patru companii japoneze, JTEKT, NSK, NFC și NTN, prin subsidiara franceză NTN-SNR, iar amenda s-a ridicat la 953 millioane euro, sub acuzația de operare a unui cartel.
Ca urmare a deciziei, BMW a declanșat în 2016 un proces în instanță de recuperare a daunelor produse de SKF ca urmare a înețelegerilor cu competiția de pe piața rulmenților. Acum, Daimler s-a aliniat acestui curent și a deschis propriul dosar de daune.
„Daimler a solicitat plăți de la SKF în valoare de 59 milioane de euro plus dobânzi și alte costuri de rambursare”, a anunțat compania suedeză. „SKF consideră că activitățile sancționate de Comisia Europeană nu au produs nicio daună partenerilor de afaceri”.
Procesul Daimler a fost deschis la un tribunal din Germania.
SKF este prezentă și pe piața românească, cu SKF Solution Factory, din București, un centru care cuprinde ateliere, laboratoare, centru de training și showroom.