Activitatea Dacia a fost îngreunată de decizia constructorului autostrăzii Pitești – Sibiu de a cere închiderea circulației pe Valea Oltului timp de o lună. Dificultățile curente de transport pe teritoriul României s-au accentuat odată cu necesitatea de ocolire. „Avem un factor destabilizant în acest moment”, spune Mihai Bordeanu, șeful Dacia în România.
Dacia este cel mai mare exportator al României și activitatea sa se bazează în special pe transportul pe șosea, de la Mioveni, Argeș, unde sunt produse automobilele, către dealerii din Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Valea Oltului reprezenta deja o mare provocare pentru companie, camioanele cu SUV-uri Duster fiind obligate să parcurgă cu viteză de melc celebra șosea care leagă Râmnicu Vâlcea de Sibiu.
Acum, odată cu închiderea circulației între 6.00 și 20.00, situația a devenit și mai complicată pentru Dacia.
„Trimitem circa 600 de camioane săptămânal pe Valea Oltului, care vor fi nevoite să ocolească circa două ore în plus. Dacă tot facem recensământul, ar mai fi alte circa 150 de camioane pe săptămână care trec pe podul de la Ruse care și el este problematic.
Una peste alta, avem un factor destabilizant în transport, în acest moment”, spune Mihai Bordeanu, Managing Director al mărcii Dacia în regiunea Europa de Sud-Est și, în același timp, Country Head Romania pe activitățile Dacia, inclusiv uzina din Pitești.
CITEȘTE ȘI Tesla deschide un nou showroom în România. „Veniți alături de noi!”„O primă estimare ne arată că sunt cam 50.000 de euro pe săptămână, costuri. Nu este doar combustibilul, sunt și alte cheltuieli”, a explicat șeful Dacia, care a spus însă că decizia a fost luată și nu se mai poate schimba nimic.
El speră ca această situație să nu se prelungească peste cele 30 de zile anunțate de autorități, pentru că acest lucru ar fi un dezastru. „Nu intenționăm să facem nimic, ne adaptăm. Nu ne-a anunțat nimeni din timp, am aflat atunci când a aflat toată lumea”, a mai spus Bordeanu.