Compania japoneză Takata, puternic îndatorată în urma unui scandal legat de fabricarea unor airbag-uri cu risc de explozie la declanșare, va cere intrarea în faliment, posibil săptămâna viitoare, potrivit unor surse apropiate situației, citate de Reuters.
În România, Takata are două fabrici la Arad, care produc volane, respective centuri de siguranță, și o fabrică la Sibiu, care produce airbaguri.
Potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, Takata România, cu sediul în Arad, a avut, în 2016, un număt mediu de 4.347 de angajați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Bursa de la Tokyo a anunțat, vineri, că a suspendat de la tranzacționare acțiunile Takata, în urma informațiilor din presă legate de posibila intrare în faliment a companiei.
Producătorul de airbag-uri Key Safety Systems, din SUA, deținut de compania chineză Ningbo Joyson Electronic, ar urma să preia operațiunile Takata pentru circa 180 de miliarde de yeni (1,6 milioane de dolari).
Sursele spun că acordul cu Key Safety ar urma să fie încheiat abia după începerea procedurilor de intrare în faliment.
Contactată de Reuters și Bloomberg, Takata a refuzat să comenteze subiectul.
Bursa de la Tokyo a anunțat, vineri, că a suspendat de la tranzacționare acțiunile Takata, în urma informațiilor din presă legate de posibila intrare în faliment a companiei.
Mai mulți producători auto s-au arătat îngrjorați de posibila intrare în faliment a Takata, având în vedere că acest lucru ar putea afecta reparațiile la mașinile cu defecte la sistemul de declanșare al airbag-urilor. Peste 65% din cele 46 de milioane de automobile chemate în SUA pentru înlocuirea componentelor care ar putea avea probleme nu au fost încă reparate. Costul reparațiilor ar putea depăși, numai în SUA, 8 miliarde de dolari.