Șeful grupului Volkswagen a anunțat în cadrul întâlnirii cu angajații companiei că mărcile Volkswagen și Audi își vor separa activitățile de dezvoltare de software necesar noilor generații de mașini, autonome și conectate. Motivul este dat de viteza de dezvoltare diferită de care ar avea nevoie fiecare marcă. Diess a precizat, potrivit Automobilwoche, că separarea va fi temporară, iar scopul stabilit inițial, acela de a uniformiza software-ul pentru toate mrăcile din grup rămâne valabil.
Potrivit lui Diess, Audi va prelua dezvoltarea Software 1.2, care reprezintă o soluție provizorie și care ar fi trebuit să fie dus la capăt pentru a fi utilizat pe următoarele modele Audi și Porsche. Cealaltă versiune, Software 2.0, va fi dezvoltată de angajații mărcii Volkswagen, pentru a fi utilizată pe noua generație de mașini autonome pe care marca urmează să o lanseze.
Dezvoltarea paralelă de software va costa grupul circa 500 de milioane de euro, după cum a estimat Diess, „Acest lucru costă resurse, dar nu schimbă obiectivul: vrem un pachet uniform de software pentru întregul grup, pentru toate mărcile”. Cele două versiuni de software vor evolua într-una singură, „la jumătatea deceniului”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania Cariad a fost creată de Herbert Diess din fostele divizii de IT ale grupului, tocmai pentru a beneficia de independență și a putea să dezvolte sistemele de operare pentru tot grupul. Lucrurile s-au derulat mai lent decât se estimase, iar de la începutul acestui an conducerea Cariad a fost schimbată, responsabilitatea fiind preluată chiar de Diess, de la șeful Audi, Markus Duesmann. „Cariad nu este un sprint, eșecurile în proiecte individuale fac parte din el”, a mai explicat Diess la întâlnirea cu cei de la VW. "Dar asta nu înseamnă că Cariad a eșuat. Este opusul: învățăm software, ne îmbunătățim”.
Volkswagen are nevoie de un software complet pentru lansarea noului model cu nume de cod Trinity, care ar urma să intre în producție în 2026. Mașina va avea un nivel de autonomie 4, unul care va permite șoferului să facă alte activități în timp ce mașina va rula singură.
Herbert Diess a subliniat în discursul său în fața angajaților că VW este lider în privința electrificării, spunând că Toyota a anunțat în acest an ceea ce VW a decis să facă încă din 2016. Diess a mai spus că principalul concurent în prezent este Tesla, „dar Tesla devine mai slabă”, amintind replica lui Elon Musk, care a spus că noile fabrici ale mărcii „ard bani”.