CFR Călători umblă cu „trenul vopsit”: în România vor fi mai multe Intercity-uri, dar mai lente și mai scumpe

CFR Călători umblă cu „trenul vopsit”: în România vor fi mai multe Intercity-uri, dar mai lente și mai scumpe
scris 11 dec 2023

Mai multe trenuri Intercity vor circula în România, însă unele dintre acestea vor fi mai scumpe și mai lente, conform noului plan de Mers al Trenurilor 2023-2024.

Duminică dimineața a intrat în vigoare noul plan de Mersul Trenurilor 2023-2024.

Urmărește-ne și pe Google News
Transelectrica a obținut subvenții de zeci de milioane euro prin RePowerEU pentru fotovoltaice, stocare și retehnologizarea SMART SA și Teletrans CITEȘTE ȘI Transelectrica a obținut subvenții de zeci de milioane euro prin RePowerEU pentru fotovoltaice, stocare și retehnologizarea SMART SA și Teletrans

Operatorul feroviar de stat se laudă că a introdus mai multe trenuri Intercity, însă omite să precizeze că unele dintre ele vor avea o durată de parcurs mai mare decât cea a garniturilor Interregio care circulă acum, relatează Clubferoviar.ro

SNTFC CFR Călători a anunțat printr-un comunicat postat pe site-ul propriu că, începând cu data de 10 decembrie 2023, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2023-2024, ce va fi valabil până la data de 14 decembrie 2024.

În noul plan de Mers al Trenurilor 2023-2024, vor circula zilnic, în medie, 1.100 de trenuri operate de CFR Călători. În comunicat se precizează că pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător s-au asigurat încă două relații noi pentru trenurile Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice permit acest serviciu. Au fost proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou un număr de 16 trenuri IC, astfel:

CFR Călători umblă cu „trenul vopsit”: în România vor fi mai multe Intercity-uri, dar mai lente și mai scumpe

Trenuri Interregio „vopsite” în Intercity

Nu se precizează însă faptul că unele trenuri Intercity care vor fi introduse de duminică vor ajunge la destinație mai târziu decât actualele garnituri InterRegio. Este și cazul noului IC ce va fi introdus pe relația București Nord-Galați, dar nu numai, relatează Club Feroviar.

În consecință, vom plăti mai mult pentru a ajunge mai târziu la destinație. Diferența pozitivă va fi doar în ceea ce privește condițiile de călătorie, precizează sursa citată.

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 de vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică), scrie Adevărul.

Deficitul balanței comerciale a scăzut CITEȘTE ȘI Deficitul balanței comerciale a scăzut

Toate vagoanele sunt modernizate și sunt dotate cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afișaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al vagonului.

În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/oră și chiar 200 km/oră unele dintre ele. Însă degeaba sunt apte, pentru că nicăieri pe rețeaua feroviară românească nu se poate circula cu 200 km/oră.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr călători
tren